Alt ble med ett så nært meg

 

Alt ble med ett så nært meg

Som om tiden ikke eksisterer

Alle reisene, stedene, byene

Alle opplevelsene

Det er som om energiene samles

Som om alt er på plass inni meg

Som om jeg bare kan lukke øynene og være der

 

Jeg ser de inni meg

Menneskene

Den gamle mannen på Kreta

Kvinnen som gråt i Puerto Rico

Hun som jobbet med å finne hjem til hunder i Mexico

Den søte kelneren som bestandig ventet på oss, ivrig og blid

 

Jeg ser alle vi møtte i sommer

Alle de fine menneskemøtene

Jeg ser alle  kirker vi har besøkt

Glassmaleriene, statuene, atmosfæren

Alle stedene vi har sittet bare for å nyte øyeblikket

Jeg ser havet

Soloppgang og solnedgang

Mennesker og trafikk

Små trange gater og gamle bygninger

Klær som henger til tørk

Små luftebalkonger, der et par planter klorer seg fast

Kattene og hundene i gatene

Alle selgerne som gjerne vil ha deg inn

 

Det er som om alt er hos meg

Alt på en gang

Jeg sukker av velvære

Jeg lengter

En dag er jeg der igjen

I bevegelse, i flyt, i læring og sansing

Alt er energi

Energi er her for alltid

Derfor vil jeg aldri miste minnene

Selv om jeg ikke husker, vil kroppen min huske

Akkurat nå

I dag

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg