Neste gang jeg skal ha pass, skal jeg skifte navn.
Jeg skal til Stansted, London, i april.
Da flyr jeg Ryanair, fordi de flyr til Stanstead og skolen ligger bare 15 min med taxi, fra flyplassen.
Jeg skulle to ganger til London i 2020 og flyene ble kansellert.
Da fikk jeg voucher jeg kunne bruke på neste booking.
I oktober brukte jeg den ene.
Jeg vet at jeg hadde visse problemer da også, men husker ikke hvordan jeg fikset det.
Nå skulle jeg bruke den andre, men det var helt umulig.
Se navnet mitt.
S?ther
Og tror dere jeg får betale, nei da.
Jeg må bruke gubben sitt kredittkort, slik vet jeg det er når jeg bestiller utflukter på cruise også.
Mitt navn er ubrukelig.
Før passet mitt går ut, skal S?ther bort, navnebytte, og jeg vil kun ha Mariann Tokle.
Og så er det chat hvor du kan få hjelp.
Så fint………eller?
Herrejemini, etter å ha brukt tre timer i går kveld og 4 timer i dag, var jeg rødglødende og skalv som et aspeløv av sinne.
For du forklarer situasjonen på et knotete engelsk.
De vil jo hjelpe deg og spør etter Mail, telefon, vouchernummer.
Du gir dem det.
Så får du råd om å prøve ditt og datt.
Så prøver du det og når du har gjort det, ja da er chaten lukket fordi du har vært borte i 3 minutt.
Hvem klarer vel å logge seg inn i en ny nettleser eller enhet, booke igjen eller søke etter gamle voucher, på under 3 minutt.
Vel, optimistisk selv om du mislykkes, prøver du igjen.
For du forklarer situasjonen på et knotete engelsk.
De vil jo hjelpe deg og spør etter Mail, telefon, vouchernummer.
Du gir dem det. Igjen
Så får du råd om å prøve ditt og datt.
Så prøver du det og når du har gjort det, ja da er chaten lukket fordi du har vært borte i 3 minutt.
For du forklarer situasjonen på et knotete engelsk.
De vil jo hjelpe deg og spør etter Mail, telefon, vouchernummer.
Du gir dem det.
Så får du råd om å prøve ditt og datt.
Så prøver du det og når du har gjort det, ja da er chaten lukket fordi du har vært borte i 3 minutt.
Fjerde person vil sende saken videre og du vil få Mail innen 24 timer.
Fortsatt optimist går jeg til sengs.
Wow, allerede fått svar, ny voucher, 1384,67 kr.
Pån igjen
På chat igjen:
For du forklarer situasjonen på et knotete engelsk.
De vil jo hjelpe deg og spør etter Mail, telefon, vouchernummer.
Du gir dem det.
Så får du råd om å prøve ditt og datt.
Så prøver du det og når du har gjort det, ja da er chaten lukket fordi du har vært borte i 3 minutt.
For du forklarer situasjonen på et knotete engelsk.
De vil jo hjelpe deg og spør etter Mail, telefon, vouchernummer.
Du gir dem det.
Så får du råd om å prøve ditt og datt.
Nå får du råd om å søke pengene tilbake og får en adresse.
Da gjør jeg feilen å spørre på nytt.
For du forklarer situasjonen på et knotete engelsk.
De vil jo hjelpe deg og spør etter Mail, telefon, vouchernummer.
Du gir dem det.
Så får du råd om å prøve ditt og datt.
Så prøver du det og når du har gjort det, ja da er chaten lukket fordi du har vært borte i 3 minutt.
Og adressen du hadde behov for, er også borte.
Nå forstår jeg endelig at dette går ikke.
Jeg booker fly, betaler med gubbens kredittkort.
For du forklarer situasjonen på et knotete engelsk.
Du forklarer at du trenger en adresse for å få penger tilbake for nå har du booket.
De vil jo hjelpe deg og spør etter Mail, telefon, vouchernummer.
DET HAR JEG SKREVET ALLEREDE
Likevel må du skrive det igjen.
Vet du, hva mannen sier
Han sier at dessverre du kan ikke få penger tilbake på et gavekort.
Da ble jeg sint på rett
Det er ikke et gavekort.
Jo du sa det, påstod han.
Jeg bladde som gal i chaten.
Nei, jeg har ikke sagt det var gavekort.
Jo, du bekreftet det.
Nå skalv jeg av sinne.
På nytt sendte jeg gammel voucher, bookingnummer på kansellert, nytt vouchernummer.
Da fortalte jeg han at hadde det vært et annet flyselskap som fløy til Stanstead så skulle jeg valgt det.
Etter å ha enda en gang forklart alt jeg hadde prøvd, fikk jeg adressen.
Vet dere hva de sier til slutt?
Thank y for chatting with Ryanair air
Is it something else we can do for y?
Fly booket og jeg gleder meg til å komme til Arthur Findlay igjen.
Gleder meg masse.
I dag
ps. Blid igjen
helt utrolig ,det er ikke for alle å booke et fly skjønner jeg ,jeg hadde ramlet av lasset for lenge siden
Å booke gikk fint, men de ville ikke godta æ i navnet mitt, er ofte tull med det
og vi skriver 2023 ,da skulle dei ha fått det til
Ja 😄 I dag skulle jeg sende en pakke. Man kan jo fikse fra hjemme nå, men jeg ga opp 🙂 Det er så mye styr, trykke her, trykke dere koder, hente telefon, osv