Annerledes tanker igjen

 

Her en dag møtte jeg et annen filosofisk medmenneske.

Jeg elsker jo å gruble på litt annerledes tanker enn alle andre.

Når jeg slenger ut mine tankerekker, rister de på hodet av meg.

Det gjør ikke noe det, jeg filosoferer videre jeg.

Men så traff jeg en annen, i ei gruppe på facebook, som også filosoferte.

Det var gøy, da kunne vi utveksle tanker.

Og er det noe jeg digger så er det å utveksle tanker, uten at noen har noe fasit.

Bare la de rulle rundt i hodet liksom.

I det jeg snakker med henne på Messenger, dukker ordene etterhvert opp av seg selv.

Jeg skriver så fort de kommer.

For de av dere som kjenner energier, så kan dere ta det som et eksperiment.

Jeg gir dere mine kommentarer som de kom.

Så kan dere føle på når ordene startet å flyte av seg selv.

Dere ber om å få gå inn i de energiene jeg var når jeg skrev.

Er ikke sikkert dere kjenner noe forskjell, men morsom øvelse.

Jeg tar med bare et utdrag av samtalen, for vi skravlet jo en god stund, det var så kjekt.

Å møte et menneske man aldri har pratet med før, og så er det som om man kan snakke i timesvis.

Husk at dette var bare utveksling av tanker.

Det betyr ikke at det er noe fasit, at det vi tenker er riktig.

 

Vi begynte å snakke om chakraer og fargenes energi:

Meg:

Jeg tror vel egentlig ikke at hver chakra har sin farge heller. Ja, jeg tror sterkt på fargenes energifrekvens men ikke at de tilhører bestemte chakraer

Jeg tror egentlig alle chakra er fargeløse men er det farger der er det fordi de har behov for den fargefrekvensen. 

At fargene i auraen skifter hele tiden

 

Ida Julie Schaug svarer:

Men eksisterer farger? Eller er det bare vår biologi som kan oppfatte det? Øynene våre oppfatter farger forskjellig. Så er en farge en farge liksom?

Er himmelen egentlig blå? Noen mennekser er farge blinde og ikke alle dyr oppfatter farger

Eller har vi en kollektiv enighet om akkurat det? Slik at vi skal kunne oppfatte og ta hint på det vi ser. Hvordan hadde det vært om vi hva fargeblind og skulle se energi? Det hadde sikkert vært vanskelig

Ikke sant. Svart er en dårlig farge feks hvem har bestemt det? Jo det kollektive. Hvorfor er hvitt rent liksom? Jeg tror mye av det her er opp spinn

Farger blir som språk. En måte og kommunisere på
 
Meg:
Farger er energi som skapes
 
Ida:

Ja det er jeg enig i

Men hva når du ser farger som ikke eksisterer her? De har ikke et navn
 
Meg:

Vi gjorde noe forsøk når jeg var på kurs i England der vi med bind for øynene skulle holde på papirlapper med farge på og beskrive hva vi fikk opp. Det var superspennende og åpnet øynene mine for energiene det er i hver farge. Men de finnes jo ikke helt sånn håndfast , det er nok bare vi som leser energiene i de for de blir gitt oss som fysiske farger, for at vi som mennesker skal gjenkjenne frekvensene.
 
Ida:

Du veit det er en farge men den har ingen navn og du kan ikke forklare hvordan den ser ut

Du tar inn telepatisk hvilken farge det er fordi den andre tenker på den
 
Meg:

Fargene er et hjelpemiddel vi får som vi kan forstå som menneske men de er egentlig bare en energifrekvens

Da spiller det heller ingen rolle om vi ikke kan navnet på fargen,eller at vi ikke kan beskrive den,  vi ser den bare for oss..Vi lærte kurset nå i juni at healing går på ulike frekvenser ettersom hvor de skal i kroppen og at vi kan derfor bruke fargene, for når jeg da sender den fargen, blir det riktig frekvens
 
Ida:

Det er mye mulig  når jeg healer så ser jeg bare koder og hvordan energien går i kroppen.

Blir som å se noen hacke en data

Så begynner jeg å følge energien og endrer den
 
Meg:

Vi må få hjelpemiddel til å lære frekvensene, fordi vi mennesker må ha det for å lære. Det samme er det med chakraene. De hjelper oss å dele opp kroppen og er kun symboler, for at vi skal tune oss inn på riktig frekvens ,akkurat som fargene
 

Ida:
Ja det tror jeg også  siden den logiske hjernen kicker inn
 

Meg:
Og at vi ser det vi trenger, for å forstå og at det er forskjellig for hver enkelt

Vi lager oss et eget energispråk som er individuelt ut fra hva hver enkelt kan forstå. Hvis du ikke evner å bruke hjernen fordi den er skadet, har du likevel ditt eget energispråk du kan bruke. Eks blinde som aldri har sett hverken fargene eller menneskekroppen . De får sitt språk

 
Ida:
Ja,det tror jeg også. Vi ser forskjellig ut i fra det vi evner å forstå
 
Meg:

Likedan er det med kommunikasjon med åndene når vi leser deres energi, så bygger vi opp vårt eget språk sammen med de. Hvis jeg får en mann med hatt, betyr det for meg at mannen er gammel men for deg kan det ha en annen betydning. Jeg ble vist et bilde av en dame og en peis og trodde hun likte å sitte ved peisen, men nei hun likte varme. Svart hvitt bilder blir vist meg når jeg skal tilbake i tid, før fargebilder

 

Det var noe av samtalen vi hadde i løpet av en hyggelig formiddag.

Bruk tankene dine, la de fly

Det er fint for hjernen å tenke nye tanker, gjøre noe annerledes

Det er slik vi går opp nye spor.

Vi lærer og utvikler oss hele tiden.

Det er det som er så spennende med det å være menneske

I dag

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Rene filosofene dere. Som Decartes tror jeg det var, han lurte på om “tingene” VAR DER, eller om de kun eksisterte fordi vi kunne sanse dem. Hva om vi forlot et rom, hvordan kunne vi være sikre på at det var TING der da. Er det kun sansene som gjør at de har sin eksistens… Sånne tanker. Finnes musikken om ingen hører den? 🙂 Eller fargene, om ingen kunne se dem.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg