Bli frisk prosjektet ruller videre.

 

 

Bli frisk prosjektet ruller videre.

Jeg er i en prosess, der jeg prøver å slutte med stoffskiftemedisiner.

Etter å ha tatt dem i 20 år.

Og skulle ikke hatt de i utgangspunktet, sier legene.

Og jeg tror det stemmer.

Kroppen min var den gang utslitt etter utallige infeksjoner.

Når jeg så fikk medisiner, ble kroppen bedre, men bare for en stund.

Periodene jeg er dårlig, blir lengre og lengre og jeg blir mer og mer tappet for krefter.

Nå har jeg sakte, men sikkert trappet ned på medisinene, siden i fjor høst.

Jeg hadde telefontime med Lars Omdal, Balderklinikken, sist fredag.

 

 

Det var så mye regn i helgen, at taket brøt sammen. Slik er det med oss mennesker også. Det er grenser for hvor mye belastning vi kan legge på kroppen vår. 

 

Prøvene viser at stoffskiftet er nå enda litt dårligere enn de var i juni. 

Jeg skal derfor ikke kutte mer enda, men vente og se om det stiger.

Noe jeg tror det gjør, bare jeg ikke stresser.

Og nå utover høsten, kan jeg ta livet med ro.

Det var nemlig travelt i vår og sommer og det kan ha ødelagt for prosessen.

Men når det er sagt, så føler jeg meg ikke noe dårligere, enn i fjor sommer, før jeg reduserte.

I tillegg hadde det skjedd mange gledelige, veldig spennende, endringer.

 

Tutta holder meg med selskap. Hun ble alenebarn i vår. Hun liker å ta kroppsvasken ute, mens jeg foretrekker dusjen. 

 

 Langtidsblodsukkeret har gått ned, er på 6,2 mot 6,5 sist gang.

C-Peptid. har dalt fra 1258 til 847, altså innenfor normalen, som er fra 270-1290.

P- Insulin har falt fra 221 til 139, også innenfor normalskalaen. fra 18-173

Fettstoffer i blodet har dalt fra 2,61 til 1,68, skal være under 2,60

Dette har da skjedd i en periode der jeg har hatt ferie, vært på cruise og har levd, slett ikke sunt.

Jeg har spist desserter og drukket brus og vin.

Vi avtalte så, at jeg skal prøve en fastelignende diett, over 5 dager.

Det bruker visst å sette fart på systemet.

Jeg måtte selv bestemme når jeg skulle begynne.

Jeg var veldig motivert og tenkte at over helgen starter jeg, 5 dager klarer jeg.

Men om kvelden, slo det meg at jeg må være gal.

Jeg kan ikke begynne nå.

Kroppen min får mindre og mindre medisin, jeg kan ikke la den faste i tillegg. 

Når stoffskiftet øker, føler jeg meg mer sulten, noen dager.

Å skulle gå på diett i tillegg, vil stresse meg og da vil det gå baklengs.

Konklusjonen er først stabilt stoffskifte, ihvertfall bedre enn nå, deretter prøver jeg 5 dagers faste.

 

Jeg har ikke fjernet badekaret, for Tutta liker å drikke av det. 

 

 Dere som følger meg, vet at jeg er svært opptatt av å lytte til kroppen.

Jeg tror den forteller meg hva den ønsker.

Alt fra hvor mye jeg kan gjøre, til hva jeg skal spise.

Og nei, den sier aldri at jeg skal drikke brus og spise snacks.

Det er hjernen som gjerne vil det.

 Akkurat nå er den opptatt av at jeg skal ta dagene som de kommer.

Jeg skal ikke ha mange baller i luften samtidig, men ta livet med ro.

Jeg er også blitt avhengig av å sitte ute.

Jeg tror at det er med på å redusere stresset i kroppen, selv om det er støy fra trafikken.

Omdal tror at medisinene har stresset kroppen min.

Når jeg da fjerner medisiner, går stresset ned og insulinet blir ikke trigget.

Insulin produserer fett, så jeg var i en dårlig sirkel, der det ene ødela for det andre og det var ingen vei ut.

Derfor prøver vi nå med å fjerne det ene elementet.

Og det kan se ut som det fungerer, bare jeg får stoffskiftet litt opp igjen.

Bevegelse er veldig viktig.

I sommer gikk jeg jo mye, når vi var på ferie.

Etter at jeg kom hjem, har det blitt mindre.

Jeg håper og tror, at jeg nå endelig er på riktig vei.

Jeg må bare være tålmodig.

I dag 

Se her hva som nå har skjedd, solen har igjen kommet frem. 

 

  

Hei fra meg. Ha en fin dag, dere også. Grip dagen og gjør det beste du kan for at den skal være så bra som mulig. Nå kaster jeg fleecejakke og pledd. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg