Det du har, er ikke det du er

 

En god venn av meg la ut noen viktige ord en engel hadde sagt henne

Engelen er av jordisk karakter, men den er veldig vis

Den fortalte henne at “Det du har , er ikke det du er”

Jeg har tenkt mye på den setningen

Den var så fantastisk riktig og så fantastisk viktig

Om vi er rik på penger og har i overflod eller om vi har smått av kronasje, så har ikke det noe med hvilket menneske vi er inni oss

 

Ordene kan brukes på så mange måter

 For min egen del ,kan jeg bruke den om kroppen min

Jeg er  ikke så glad i egen kropp

Det er mange som ikke er glad i eget utseende eller kroppsfasong

Vi ser hele tiden på hva som er feil med oss, men det er ikke noe feil

Kroppen vår er ikke den vi er, den er kun et verktøy, en fasade, et skall

Den er et hjelpemiddel vi kan bruke for å komme oss dit vi skal i livet

Vi hadde ikke kommet noe lenger om vi hadde en annen kropp

Vi kan ikke la oss definere ut fra innpakningen

Det kan være gull innpakket i gråpapir

Båndet rundt kan være frynsete, men innholdet er like bra

Kroppen min er ikke det jeg er inni meg, den er ikke personligheten min, den er der kun for å bære meg

Den er der for å beskytte sjelen min

Kanskje det er derfor noen av oss tar på oss så mye kropp

Vi føler vi trenger mer beskyttelse i livet

 

Mange har det vondt i dag fordi de bærer på en ryggsekk som heter fortid

 

Den sekken kan være tung og vond

Da kan vi og bruke engelens ord

Din fortid, den er ikke det du er

Mange har gjort ting de angrer på, vonde ting

Andre har måtte gjennomgå av andres ondskap

Alt dette bærer kroppen vår rundt på

Som en stor tung byrde som preger alt vi tenker og alt vi gjør

                 

Fortiden din eller handlingene dine, det er ikke den du er, den er ikke det du er skapt til

Den er hendelser du har vært ute for eller gjerninger du har gjort

Det er ting du har erfart for å lære av det

Det er de tingene som har gitt deg den styrken du trenger

Bruk den lærdommen til å rekke ut en hånd til andre du ser er i samme situasjon

Med din erfaring kan du være mye mer til støtte enn en som ikke har erfart de samme tingene

Du ville ikke vært den du er i dag hvis du ikke har  fått smake på det vonde

Det er inni det vonde man finner ut hvilken styrke man har

Man finner ut hva som  som er verd noe for en , hva er det jeg ønsker i livet

 

Du må finne ut hvem du er, uavhengig av utseende eller fortid eller hva du eier av ting og tang

Du er en pakke av alle de tingene livet har gitt deg av medgang og motgang

Bruk det for alt det er verdt når du skaper din egen fremtid

Nå kan du nemlig ta styringen selv

Du kan vise verden hvem du egentlig er

La oss få se lyset inni deg

La oss få se hvor vakker du er

La oss få se det stråler livsglede av deg

I dag

I give you these wings
To fly out of this darkness
That binds you, traps you
I give you these wings
Out of the kindness of my heart
I hate seeing you in pain
So wear these wings
Fly higher than ever
Drag yourself out of the darkness
Unstuck yourself, untrap yourself
I give you these wings
To fly

http://www.facebook.com/backtowardslight

 

4 kommentarer
    1. Det treffer meg…på en god måte. Jeg tenker på mye av det samme. Jeg har levd mye i fortids – grøfta. Fortsatt tar jeg noen svippturer innom med jevne mellomrom. Men : Det ER virkelig snakk om svippturer altså – ikke nærmest “fast adresse”, slik det var for noen år tilbake. Du får sagt det du Mariann…på din måte. Liketil og rett fram! Det er derfor jeg har så sansen for deg og måten du formidler på. Du er en sjelden blomst! En god kombinasjon av jordnærhet og åndelighet <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg