Hva hvis jeg kunne velge Blant alle rosene i hele verden

 

 

Hva hvis jeg kunne velge

Blant alle rosene i hele verden

Ville jeg plukket deg, tror du

Ville jeg at du skulle ha gledet meg fordi du er så vakker

Ja, vet du at det tror jeg at jeg har villet

Jeg ville plukket deg

 

Jeg ser nok tornene dine

Noen ganger stikker jeg meg på dem

Jeg sier au, det der gjorde vondt

Men jeg skjønner du må ha dem

Du må ha dem for å beskytte deg

Du bruker dem for å verne deg selv

Når du føler noen tråkker deg for nære, da stikker du

Det er en automatisk innlært reaksjon

Å såre de, som kommer deg for nær

Som gjør at det vekker opp gamle minner i deg

Fra tiden som en gang var vond

De vonde opplevelene velter opp igjen i deg

Da stikker du

Nå vil du nemlig sette dine grenser

Det forstår jeg

Jeg forstår at det har egentlig ikke noe med meg å gjøre

 

Jeg synes du er vakker

Du lagrer dugg i dine kronblader

Som om det var tårer

Du er så sårbar i all din vakkerhet

Ja, for du ser ikke selv at du er vakker

Du hører de si det, men du tror det ikke

Du tror det ikke fordi du ikke føler det

Du har ikke den følelsen inni deg

Du føler at ingen har lyst til å se deg

At du er som et ugress de ønsker å bli kvitt

At de ønsker å rive deg opp med roten

Du ser ikke med deres øyne

Du ser deg selv med dine øyne

Det du selv føler i ditt hode

Jeg ser det ikke sånn

 

Jeg ser hvor vakker du er

Vakre farger som gleder meg

Blant alle roser i hele verden

Jeg ville plukket deg

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg