Ordene bak fasaden

 

Ordene bak fasaden.

Når jeg skriver ord til noen, beskriver de personen bak fasaden.

Den de er ment til å være.

Ordene reflekterer ikke de negative sidene.

 

Jeg har tenkt litt på dette. 

Jeg er jo et logisk tenkende menneske.

Jeg sitter her og skriver til fremmede mennesker.

Jeg aner ikke hvem de er.

Jeg tenker at de kan ikke alle bare være snille og gode og perfekte.

De må da vel også ha noen negative sider, slik jeg selv har.

Jeg kan jo blant annet være både fordømmende og sur innimellom.

Ordene sier aldri sånne ting.

 

De kan si noe om hva som skal jobbes med.

Da går det særlig på å holde seg selv tilbake, at man skal bli mer synlig.

Aldri at man snakker for mye eller tar for mye plass

Noen kan også være psykisk syk og ha vrangforestillinger og tvangstanker av den grunn.

Ordene ville ikke fortalt dette.

De ville sett personen som er bak sykdommen.

Det mennesket man egentlig er.

 

Jeg tenker at hvordan har ordene blitt hvis de skulle kommet til en person som har gjort mye ondt.

Da ville de nok speilet smerte og sorg.

Du har ikke fred i sinnet, hvis du gjør andre mennesker vondt.

Jeg tror derfor at ingen er født ond

Men det er bare min tro, husk det, jeg sitter ikke på noe fasit.

Men jeg tror at når vi kommer til jorden, er vi i kjærlighet

Men…….

 

I det vi trår inn i menneskekroppen, tar vi på oss en kappe.

Den består blant annet av energier fra historien til våre forfedre, mor, far, besteforeldre

Vi vokser opp i ulike omgivelser som former oss.

Vokser du opp med ufred, er det vanskeligere å kun leve i fred.

Vokser du opp i fred og frihet, har du et lettere utgangspunkt.

Så har vi hylsteret som bærer oss, kroppen.

Hvordan hjernen er sammensatt og hvordan den blir påvirket.

Forurensing, kjemikalier, rus, sykdom, mye påvirker hjernen og kan skape ubalanse.

Men ordene jeg skriver til andre, de vil kun reflektere det som vil være bra for det mennesket som får de.

Aldri kritikk av handlinger.

Kanskje kan noen derfor få lese noens ord og tenke at det der stemmer slett ikke.

Men jeg tror det gjør det.

Det stemmer med det mennesket du er ment til å være.

Jeg tror nemlig vi blir født til å leve i kjærlighet.

Kjærlighet er det vi er her for å skape på jorden.

i dag

6 kommentarer
    1. Så kloke ord. Ja, det er viktig at vi titter litt bak fasaden på et menneske. Der finnes det skatter, selv om de kanskje ligger godt gjemt. Ha en vakker dag, og tusen takk!!!!

    2. Jeg tror også vi er for å lage gode relasjoner 🙂 Og at det er meningen 🙂 Vi har alle noe godt i oss, og har potensiale til MYE, bare å slippe det løs 🙂

    3. Ja, du setter så fint ord på det 🙂 Jeg føler også det at det må handle om mennesket man er ment å være. Bak fasaden 🙂
      Og som du sier, det er så mye som former oss, i våre omgivelser. Så kanskje hadde vi vært annerledes om vi hadde hatt et annet miljø 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg