Dronningen av store følelser er i revyboblen

 

Jeg er vel dronningen av store følelser, føles det som av og til

Innimellom skulle jeg ønsket det annerledes

Det er i de stundene det stormer rundt meg

Det har vært noen heftige stormer her i det siste

Alt fra flau bris til orkan

Jeg har rast av sinne og grått av fortvilelse

Men mest av alt har jeg vært veldig takknemlig og glad

I de øyeblikkene er jeg glad for å kjenne på store følelser

 

I flere år har jeg gått på sparebluss energimessig

Heldigvis har jeg lyttet til kroppen og ikke presset meg

Etter det ble oppdaget at jeg har gått med høyt blodtrykk, har jeg takket meg selv for det

Kombinasjonen med et altfor lavt stoffskifte og for høyt blodtrykk over lang tid, kan være skummelt

Nå er både blodtrykk og stoffskifte regulert

Formen stiger

Jeg holder på å lære meg å øke aktivitetsnivået

Det er ikke bare enkelt, for man er redd for å presse 

 

Jeg har i flere år vært medlem av en familie som heter Raumarevyen 

Det er en gjeng som lager lokal revy

5 forestillinger, fordelt over 3 dager

Det fine er at der føler man seg hjertelig velkommen enten man kan bidra mye eller bare litt

Det er to år jeg ikke har hatt krefter til å være med

Men denne gangen har jeg det

Jeg har ikke vært på mange møter, kun noen få, men jeg er likevel med

Det å være med i et felleskap, er nemlig så berikende for både kropp og sjel

Særlig når man føler seg velkommen og temaet er latter og glede

Det er premiere i morgen

Jeg har vært med under oppkjøringen og koser meg så inderlig

Kroppen fungerer så mye bedre at det er nesten ikke til å tro

Det er helt fantastisk

I helgen lagde jeg mat til gjengen 

Jeg har og fått gitt healing til slitne kropper

Jeg har til og med dristet meg til å ta på meg en bitteliten scenearbeideroppgave

Det er kanskje ikke så mye, men for meg er det stort

Det betyr at jeg er der hver kveld

Jeg er veldig, veldig spent på hvordan kroppen vil takle dette

Men foreløbig kjennes det greit ut

Jeg hviler hele dagen før jeg skal dit

Og det er så moro

Når man er med på noe sånt er det som en rus

Det er som om alle er i en boble sammen

Der alle samarbeider for å skape noe som skal glede 1300 personer

Man våkner om natten med sanger i hodet

Man er rastløs når man er hjemme, vil bare tilbake i boblen

Jeg er lykkelig over at veien nå ser så mye lettere ut for meg

Svært lykkelig

Det er generalprøve i kveld

Det føles som en generalprøve for resten av livet mitt

I dag

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg