Gjør det beste utav det istedetfor å gremmes

 

Vi bor i et land med mye vær.

Og siden jeg bor på Nordvestlandet kan en god del av det været, være ganske så grått og fuktig.

Det er lett å bli sur og grinete når det er mye dårlig vær.

Det gidder jeg bare ikke.

Det er er bevisst valg jeg tar.

 

Vi er noen vennepar som møtes ganske ofte.

Her er sånn det så ut sist vi hadde grillparty

Denne helgen skulle vi på hyttetur.

Men med værforbehold.

I og med at det ble meldt dårlig vær, avlyste vi turen.

Å dra på hyttetur og bare sitte inne, var ikke det vi ønsket.

Å sitte hjemme og sture fordi det ikke ble tur, var heller ikke noe alternativ.

Det var da jeg kom på at nå kunne vi samles til frokost, laaaaaaaang søndagsfrokost.

Kjekt å kunne gjøre  noe annerledes.

Møtes en søndags formiddag istedetfor en lørdagskveld.

Gjett om vi koste oss, frokost i fire timer.

 

Og se hvordan  været så ut når jeg kikket ut om morgenen.

 

Neste gang du har lyst til å surmule på grunn av været, la være.

Det er helt opp til deg selv.

Finn på ett eller annet du synes er koselig.

Bestem deg for å gjøre dagen så fin du bare kan.

I dag

 

12 kommentarer

Siste innlegg