Hvor ble gleden av

Hvor ble gleden av

Hvor forsvant det sprudlende, glade mennesket du bruker å være

Plutselig var det mennesket borte

Erstattet av et kraftløs vesen med en stor klump i magen

Et trykk over øynene som gjør at du vil bare sove

Du orker ingenting

Hva har skjedd

 

Jo, du skjønner det, gjør du ikke

Du er sensitiv

Igjen har du tatt all verdens sorger inn i din kropp

Det du kjenner er andres følelser, ikke dine

Det er ikke din sorg

Det er ikke din smerte

Du har tatt inn andres energier

Andres energier fra alt det tragiske som skjer i verden

 

Hva gjør du så med smerten du føler

Det gagner ingen at du bærer den

Hadde du kunne lettet noens byrde ville det gitt mening

Men det gjør ikke det

Selvfølgelig skal vi ha medfølelse med mennesker som lider

Men vi skal ikke føle fysisk i kroppen vår, det de føler

Det vonde blir bare forsterket

Det er derfor vi må la det gå

Istedet må vi ut og lete etter gleden igjen

 

Gleden over livet

Kjærligheten til menneskene du er glad i

Finne frem de gode minnene som gjør deg glad

Gjøre de tingene du liker

Og nettopp det å gjøre de tingene,gagner også andreI

For da øker  du frekvensen i energiene

Da kan andre rundt oss, ta inn de energiene

På den måten kan du lette deres smerte, bare ved å være deg

Du vil få det bedre samtidig som andre får det bedre

Det er vel det beste som kan skje

I dag

 

20 kommentarer
    1. Så flott skrevet. Men noen ganger er bare tungsinnet og sorgen der. Og energien til å være der for andre også er bare borte. Hva gjør en? Det er kanskje lurt da å ta en dag og gangen, og gjør så godt en kan. Men ikke let det heller alltid.

    2. Tone: Det viktigste er nok å anerkjenne at sånn er det akkurat nå og det er lov å være sånn. Av og til faller vi uten at vi kan noe for det og må gi oss tid til å kravle oss opp igjen. For meg hjelper det veldig å meditere og kjenne på følelsen av å være glad, finne igjen gode minner i hodet mitt 🙂 Denne tiden gjør og noe med energiene våre for det er en brytningstid mellom den lyse sommeren og den mørkere høsten, det skjer noe med kroppen vår 🙂

    3. Høres slitsomt ut å ta inn andres energier sånn. Selv om det ikke er ditt. Men som du sier, å være der for de det gjelder er jo bare det beste, for deg og for dem 🙂

    4. Jeg tror vi tar inn andres energier i varierende grad, men noen er mer påvirkelige enn andre. Noen ganger er jeg lei meg eller sint uten at jeg skjønner hvorfor…..jeg tar nok lett inn andres sinnsstemning. Så må jeg huske på at jeg langt fra støtt sender ut gode energier sjøl. Og det er jo meg jeg må begynne med – for andre kan man ikke endre på! 🙂 Og diktet ditt – traff meg – igjen! 🙂

    5. karidansen: <3 Ja,vi blir nok truffet flere. Det er fint å være sammen og ikke alene om følelsene 🙂 Når jeg var i England var det ei som sa at jeg skulle bruke disse svingningene nettopp for å skrive for da treffer det og andre, for ved å vite hvordan det føles kan man og skrive om det 🙂

    6. Ja, det er fint å dele…og så kommer det noe godt ut av det som i utgangspunktet kjennes ugreit ut! Jeg skal jammen gå på nettet og sjekke mer om det Arthur Findlay(?) – colleget 😀

    7. Satt akkurat å tenkte på dette ja, så kopierer og deler! <3 😀 Tusen takk og ha en god, herlig glad da, med Goklemmer på <3 <3 <3

    8. karidansen: Ja, det er så spennende at man har ikke ord. Det er norsk uke neste år også og jeg fikk akkurat en gratis hotellnatt etter en spørreundersøkelse ved hotellet vi bodde natten før kurset, så kanskje det er et tegn på at jeg skal dit igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg