Spareribs ligger godt på grønnsaksseng

Jeg fikk denne storre ovnsformen for at jeg var vertinne i et Tupperwareparty og jeg elsker den. Den er i bruk hele tiden. Jeg hadde to fra før, men andre størrelser og denne er stor og flat og fantastisk praktisk.

Grønnsaker av ønsket type, kuttes og legges i formen. Jeg har brukt sopp, gulrot, rødløk og potet, litt olivenolje, salt og pepper

Spareribsen krydres og legges på toppen. Inn i ovnen med lokket på. Blir brun  likevel.  1,5 time ca på 200 grader eller sett maten i ovnen på lavere temperatur og la den godgjøre seg lenge, mens du er opptatt med andre sysler

Godt ble det ihvertfall

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg