Ikke vær snill for å få noe tibake


Vi liker vel alle å være snill

Følelsen av å være snill gjør noe med oss

Det gir oss en god følelse inni oss

Det er jo også en fin egenskap å være snill

Men………

Ja, hva kan være et men her da

Vær ikke snill for å få reaksjoner fra andre

Er du avhengig av tilbakemeldinger, så tenk deg litt om

Forventer du noe i retur

Eller er du snill helt ubetinget

 

 

Av og til hører jeg noen si at de er skuffet

De er skuffet fordi de ikke får noe tilbake

Eller de får for lite tilbake, for de føler at de selv  hadde gitt så mye mer

Eller det var noen som ikke hadde sagt takk

Eller som ikke kom på gjenbesøk

Det å være snill, skal være en selvfølge

Det skal ikke være betinget av andres oppførsel

Det er da du kjenner den ubetingede kjærligheten

Den som varmer i hjertet ditt

 

 

Du skal heller ikke være snill på bekostning av deg selv

Gjøre så mye for andre at du sliter deg ut

Det er ikke å være snill mot egen kropp

Til slutt har du ikke noe å gi andre, for du er gått tom for energi

Det kan og hende at du dermed frarøver noen muligheten til å lære å ordne opp selv

Kanskje er det noen som skal lære seg ansvar

Hvis noen hele tiden ordner opp for deg, slipper de det

 

 

Denne uken gjorde en venn av meg noe veldig fint

Hun gjorde noe for meg som gjorde meg veldig, veldig glad

Noe jeg ikke kunne gjort selv

Jeg var derfor veldig takknemlig

Jeg sa at nå skylder jeg deg en stor tjeneste

Da sa hun : Jeg teller ikke tjenester

 

 

Det er nettopp det vi skal gå for

Vi skal være der for hverandre

Vi skal hjelpe og støtte hverandre så godt vi kan

Og det skal være helt ubetinget

Uten at vi skal gå og vente på å få noe i retur

Det å være snill skal være noe du er, inni deg

Ikke noe du gjør for at du skal få noe tilbake, ikke engang  for å få følelsen av å være snill

 

 

Det rare er imidlertid at vi får noe tilbake

Loven om tiltrekning fungerer nemlig sånn

Vi får tilbake det vi sender ut

Det er bare at vi får det ikke direkte fra den vi gir til

Vi får det tilbake fra ulike kanter

Så når det å være snill er en del av deg, ikke noe du gjør for  å få noe, da har du fått noe stort

Da har du fått en godhet  inni deg

Den er verdifull, for den kan ikke kjøpes for penger

I dag

6 kommentarer
    1. Det er sant…har hørt folk si…også så mye som jeg har stilt opp for dem …o.l..
      Men i enkelte settinger , der alle har like ressurser er det normalt at alle bidrar synes jeg …
      Ha en trivelig kveld videre 🙂

    2. annebe: Ja det er normalt å bidra, men ikke kun for å få noe tilbake. Men det er klart at å stille opp på dugnader og sånn, gjør man jo for å få noe tilbake både til seg selv og andre, men det blir litt annerledes 🙂 En flott kveld ønskes deg og:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg