HVA VILLE KJÆRLIGHETEN VALGT

Jeg er så glad i ord

Noen setninger er så fine

De gjentar jeg for meg selv

Disse ordene fikk jeg av min fbvenn Marianne

Hun skrev dem som en kommentar på bloggen min

Den lille setningen har jeg brukt mye i det siste

 

 

Hver gang jeg irriterer meg

Blir opprørt eller sint eller såret

Da tenker jeg:

Hva ville kjærligheten valgt

Da ender det ofte med at jeg endrer perspektiv

Jeg lar den jeg er irritert på, få være seg selv

Jeg lar ordene som såret meg, falle til jorden som urimelig

Jeg lar rett og slett de som er ulik meg, få være ulik meg

Ved hjelp av noen få ord endrer ting seg i hodet mitt

 

 

Det betyr ikke at vi skal godta alt

Tvert imot

Det kan bety at du må stå opp for deg selv, sette grenser

Kanskje du må gripe inn for å verne noen du er glad i

Å velge kjærligheten betyr ikke at vi skal være passiv til alt som foregår av ondskap

Vi skal fortsatt engasjere oss

Det er også kjærlighet

Neste gang du står midt oppi en situasjon

Stopp litt opp og tenk deg om

Hva ville kjærligheten valgt

I dag

 

4 kommentarer
    1. Så fint at ordene betyr noe for deg også Mariann <3 Det er slik vi blir medskapere i hverandres liv <3 Vi høster alle av det samme kollektive feltet. Du har ofte med bloggen din gitt meg ordene som har forløst noe i meg der og da. Jeg er takknemlig for det <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg