DU ER EN MEDSKAPER

Gang på gang blir lærdommen sendt meg

Jeg ser hvordan jeg drar meg selv inn i drama

Jeg skaper det

Når jeg har fred med meg selv, da har jeg også fred med omgivelsene

Er jeg litt nede for telling selv, ja da drar jeg innpå meg

Da engasjerer jeg meg, irriterer meg, blir sinna, forvilt, lei meg

Ja, da tar jeg inn alle de vonde følelsene

De setter seg i magen min som en klump

En stor klump av bekymringer

 

 

I disse tilfellene er det ikke bekymringene som trekker meg ned

Nei, de kommer først etterpå

Jeg har sett det flere ganger i det siste

Før skyldte jeg på alt og alle hvis noe var tungt

Det er fordi den har sagt det, eller den har gjort det

Det er ikke sånn det er

Tror jeg

 

Jeg går nemlig ned for telling først

Det vil si at jeg er litt sliten,kroppen har en infeksjon, hormoner i ubalanse, osv

Deretter lar jeg dette få jobbe i kroppen min negativt

Og så begynner ballen å rulle

Det er derfor så uhyre viktig å se denne karusellen

Å stå foran den og betrakte hvordan den begynner å rulle

Hvordan det er jeg selv som setter den i gang

Jeg kan ikke skylde på noen andre

Jeg har kjøpt meg billett og går på

 

 

Hele tiden har vi valg

Vi kan velge hver en eneste tanke vi har i hodet

Og nå snakker vi ikke om reele bekymringer om liv og helse

Det meste er små bagateller

I og med at det er jeg som styrer karusellen, kan jeg også stoppe den

Jeg kan se meg selv litt utenfra

Jeg kan si stopp opp her nå, nå er det på tide å gå av

Jeg gikk derfor av igjen jeg

Jeg vil ha fred inni meg

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg