TEPPANYAKI – NORWEGIAN SPIRIT

I juli 2014 var vi på 12 dagers cruise med Norwegian Spirit fra Venezia til Barcelona. Vi var veldig fornøyd med maten ombord. Stort sett spiste vi i hovedrestaurantene, det var to av dem, pluss buffetten, men vi prøvde også noen av spesialrestaurantene, der man må betale cover charge. Jeg lurte med meg alle sammen på Teppanyaki, for jeg syntes det så så spennende ut. Kokken skulle vise sine ferdigheter med kniven og jeg tenkte det skulle bli spennende

Det blir spennende å se hva som kommer på fatet

Fruen bestiller fra menyen og den var sparsom. Kun to forretter, kjøtt eller fisk til hovedrett og to desserter

Vi venter spent, både liten og stor

Cruisefruen har fått en apperitiff og nam, det var en god start

Misosoup

Seaweedsalad. Om forrettene var gode. Hmmm, ikke noe å skrive blogg om egentlig. Suppen smakte som den ser ut, oppvaskvann og salaten var helt ok.

Morsomt å øve seg på å spise med pinner, men de fleste av oss valgte nok kniv og gaffel

Så kommer kokken og spenningen stiger

Han jonglerer litt for oss, først med kjøkkenredskaper

Deretter med egg, som han tryller bort i hatten sin, til stor glede for de små

For å si det sånn, så var det nok den eneste middagen at junior satt i ro og var fengslet av showet

Det blir blomster av eggene

Deretter eggerøre, eller mer som strimlet egg

Eggene blir blandet inn i risen sammen med krydder og soyasaus

Så kom første skuffelsen, ferdigkuttede grønnsaker


Et tårn på hver, ikke stort med tilbehør. Jeg hadde bestilt hummer, kamskjell og reker. De ble stekt , surret i litt soyasaus og ferdig.

Tilbehøret var altså risen og en ministabel med grønnsaker. Både kjøtt og fisk ble dynket i soyasaus og stekt. Ikke akkurat noen kulinarisk opplevelse

Og så kom desserten. Frisk frukt. Noen biter melon og syltet ingefær

Eller mitt valg, grønn tekake med grønn te is. Og så jeg som ikke liker te. De andre sa at kaka gikk an og isen var ganske god, men beklager, jeg som ikke er så kresen og jeg spiste opp suppa mi, dette greide jeg bare ikke

 

Hmmm, beklager Norwegian cruise line, men dette ble ikke den suksessen jeg hadde forventet meg. Og ikke verd 25 dollar pr person når jeg kunne spist gratis i en av de andre restaurantene, som hadde kjempegod mat.

#Norwegian Spirit #cruise #teppanyaki #spesialrestaurant

6 kommentarer
    1. Hærrrlighet…skjønner deg godt. Det der hadde ikke jeg betalt 5 øre for…Suppe??? enig – oppvaskvann. Send en mail til eier og klag, så får du kanskje ny tur, med all inclusive 🙂

    2. Men det så hvertfall veldig spennende ut, og en annerledes opplevelse 🙂 Jeg er så glad i soyasaus jeg, så jeg hadde nok tatt av HELT 😀

    3. Jeg må vel si meg ganske enig med deg når det gjaldt denne maten….. Tror at jeg også hadde vært like fornøyd med den maten som inngår i prisen. Jeg har aldri vært på en ordentlig cruise, men når jeg er ombor på en av båtene som går over til Danmark eller Kiel pleier jeg å velge matsalen med koldtbord. Da finner jeg alltid noe jeg liker :o))
      Ellers er jeg veldig glad i asiatisk mat i alle varianter med forskjellige gode sauser til. Har aldri forsøkt meg på supper, da jeg er mest glad i noe mer håndfast :o))

    4. Vera Lynn: Ja, det var ikke så mye å skryte av og når man er på cruise så er det jo masse restauranter med god mat, men det var litt spennende å se hva det var:) De hadde også et par andre asiatiske alternativ ombord pluss asiatiske alternativer på buffeten:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg