EN HELT VANLIG CRUISEDAG – I NAPOLI

I Napoli har vi vært flere ganger. Det er en havn som er flittig besøkt av cruiseskip for det er så mye å se der. Tidligere har vi vært i Sorrento, Pompei og Capri. Vi har og sett at de har lagd hjemmelagd Mozarellaost og det var morsomt.

Denne dagen skulle vi rusle i land en tur. Den yngre feminine del av gjengen ville shoppe klær, den litt godt voksne feminine shoppet mat og herrene satt på Charlies Bar.

Om kvelden passerer vi Sicilia og ser Etna i det fjerne. Det lyser rødt inni fjellet, fascinerende

Vi ankommer Napoli. Etter en deilig, lang frokost rusler vi i land en tur


Motorsykkelparkering

Napoli er en travel by, sterkt trafikkert. Nå har de heldigvis fått lysregulering så det er mulig å krysse gaten. Før var det mer som med livet som innsats. Det bygges mye i havneområdet så det blir nok enda bedre etterhvert. På bildet her har vi kommet så langt at vi ser opp i Spanskekvarteret. Der så det koselig ut, så det skal utforskes ved en senere anledning, må jo ha litt tilgode:)

På vei ned til skipet igjen, ser vi hvor små vi er i forhold til skipet ved siden av, RCCL sin Liberty of the seas. Obs vi er til høyre i bildet.

Liberty of the seas


Vi ser Vesuv. Jeg har vært i Pompei men ikke oppe på Vesuv, så det har jeg tilgode.

Ganske så fin utsikt når man er ombord. Det er deilig å bade og sole seg på disse dagene når alle andre er på tur og man har båten for seg selv.

Vi tar en tidlig middag og går på en av spesialrestaurantene, Teppanyaki

Fyldigere rapport kommer senere, en morsom opplevelse men ikke akkurat fabelaktig

Siden vi hadde en tidlig middag får vi en litt roligere ettermiddag og kveld og kan nyte utsikten.

Vi går på show om kvelden. Showene er veldig variable både i underholdningsverdi. Alt fra show med dans og sang, som en musical til tryllekunstnere, sjonglører, klassisk musikk og humor. Noe for enhver smak og deilig å sige ned i stolen med et glass med noe fargerikt i ,og la seg underholde. Det er jo livemusikk i flere barer men vi er ikke de største danseløvene så enten er vi tilskuere eller så finner vi oss en pianobar eller sitter ute og nyter varmen og utsikten. Vi er som regel så trøtte etter en dag i varmen at ved midnatt har Jon Blund kommet og tryllet oss inn i søvnen.

 

Vi sier God natt til Napoli

#cruise #Napoli

2 kommentarer
    1. Fikk litt Vaniljeogpepper -abstinenser når jeg så den siste der… Men den er nok borte vekk…
      Men herlige bilder da, og spennende med Napoli. Jeg MÅ på cruise en gang tror jeg… det ser så herlig ut med STOR diger båt hvor alt er. Og skal hvertfall på KIEL-cruise om ikke annet 😀 Ha-ha.

    2. frodith: Sukk ja, litt vaniljeogpepper abstinens jeg og <3 Kielcruise er kjedelig synes jeg,hehe. Jeg reiser på cruise midt på sommeren så det er halve opplevelsen for meg, sol og varme. Jeg tror ikke det blir det samme hvis jeg ikke kan få være ute hele dagene og kveldene, men må være inne på båten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg