TANKER OM HEALING,del 6, den andre siden

Et annet spennende felt under temaet åndelighet er den andre siden

Hva skjer etter at et menneske dør

Ja, si det

Dette er et av de feltene jeg med min nysgjerrighet forsker på

Som jeg har sagt før , er jeg skeptisk til mye som blir sagt og påstått om åndelighet

Dette med energier som går over eller henger igjen er en av de tingene jeg har vært veldig skeptisk til

Jeg trår også veldig varsomt når det gjelder dette temaet

Det gjør jeg egentlig med alt som heter åndelighet

Jeg synes ihvertfall selv at jeg gjør det

For jeg mener at påståelighet hører ikke hjemme her

Hver og en må få ha sin tro og sin oppfattelse av hvordan ting henger sammen

 

Likevel har jeg begynt å smake på temaet

Hvorfor

Jo, fordi de kommer til meg

Hvem kommer

Jo, de som går bort

Nå kan jeg bare si hvordan jeg tror det er , nettopp fordi at jeg kan ikke påstå at det medfører riktighet

Hvis en betennelse forsvinner etter å ha vært der et år, det er en ting, men å si at din datter vil si deg noe, ja det er noe helt annet

Her kommer en vær varsom plakat opp med store bokstaver

Det jeg føler er at de kommer ofte like etter at de har gått bort

Særlig første døgnet, men også i dagene frem til begravelsen

Jeg hadde en ung pike som kom og sa hvilken farge hun ønsket på blomstene

Hun sa og at hun måtte gå nå, for det var riktig tid.

Hun hadde det så bra akkurat nå

Gikk hun ikke nå, ble det mye tyngre senere for så mye vanskelig ville skje

Jeg kunne ikke ringe moren og si dette og vi var ikke så nære venner, så jeg måtte bare la det gå

Likevel ba jeg moren ned på healing, for det har ofte god effekt på sorgbehandling

Det tar slett ikke sorgen bort, ikke noe kan eller skal det, men det kan lindre mye av det fysiske vondtet som følger med sorg

Man blir tappet fysisk av kroppsverk og dårlig søvn og grublng

Vi kom hverandre nær under disse behandlingene og jeg fortalte henne hva datteren hadde sagt

Det viste seg at det var yndlingsfargen hennes og ble brukt i begravelsen

 

 

 

Jeg er jo bestandig ute etter en logisk forklaring

Jeg er nå en gang sånn sammensatt

Jeg liker å forstå ting og finne ut hvordan ting henger sammen

Hvordan kan det ha seg at man kan nå de som har gått bort og kan man virkelig det

Forklaringen min er at alt er bygd opp av energier

Både ting og mennesker består av fortettet energi

Disse forsvinner ikke

Det kan ikke være tilfelidg bestandig

Man kan ikke hele tiden ha flaks

Jeg var på en samling , der vi skulle prøve å få opp beskjeder til hverandre

Jeg fikk opp et barn, en guttebaby, som sier tilgi deg selv og jeg “ser” denne stryke et kinn

Nå sitter vi fire stk sammen og jeg aner ikke hvem det er eller hva det betyr

Jeg forteller hva jeg fikk opp og får historien bak

En abort og masse skyldfølelse i forbindelse med det

Fremmede mennesker jeg aldri har møtt før,  er det tilfeldig

 

 

 

Sånn forsker jeg selv for å finne ut hva som er sannhet

Forsiktig føler jeg meg fram

Jeg stoler på at de situasjonene og personene som skal igjennom, blir gitt meg

Sakte men sikkert samler jeg på opplevelser

Deretter kan jeg begynne å se på om det er sannhet i det

For meg, kan det ikke være noe annet

Jeg opplever altfor mye til at alt kan være tilfeldigheter og sammentreff

Derfor er jeg nå ganske sikker i min tro

Vi dør ikke, vi går bare videre inn i en ny verden

En verden der vi også kom i fra

En verden kun av godhet og kjærlighet

En verden uten kropp

Sjelen vår lever videre

Det tror jeg

I dag

 

#healing #sjelen

4 kommentarer
    1. Hei Mariann: Healing kan vere så mangt. Men om healing står for det å “gjere heil”, så kan det du gjer vere healing, gjere livet heilare, både for deg sjølv og andre på denne sida, og for dei på den andre sida – ein slags vinn – vinn situasjon.
      Om det er forskning du driv på med, kan vel diskuterast. For meg ser det i så måte ut til å mangle fleire element, mellom anna systematikk. Undersøking synes eg ville passe betre. Nyt det fine vårveret, naturen, og den herlege reine lufta. Og nyt livet og ver lykkeleg – det er det som tel…. 🙂

    2. Per M: Hehe, ja forskning er bare i mitt hode, ikke sånn bokstavelig talt.:)Mener bare at det er ting jeg lurer på og så får jeg oppgaver som inneholder de temaene å jobbe med og så finner jeg ut hva jeg selv tror. Ikke noe av det jeg skriver er vitenskapelig eller systematikk, kun tanker i mitt rotete hode:) Og jeg nyter livet og har det godt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg