ER DET PÅ TIDE Å LA MASKENE FALLE

Fotograf bak begge bildene i dag er Evelyn Saintenoy, tekstene er mine egne

 

Er det på tide å la maskene falle

Kjære venner

Er det på tide å stå frem som vi er

Med våre skavanker

Med våre svake sider

Men med kjælrighet i hjertene våre

Er det på tide å la maskene falle

Kjære venner

Skal vi tørre å vise oss frem

Skal vi grave i våre innerste kammer

Skal vi dra på oppdagelsesferd i oss selv

Tør vi det

Vil vi det

 

 

Hvem vet hva vi vil finne

Det er nok litt skummelt

Er det på tide å la maskene falle

Kjære venner

Kom frem

Vis deg frem

Vær ikke redd

La oss være svake sammen

Kakk hull på skallet ditt

Det er på tide å komme frem nå

Det er på tide at verden får se deg

Se deg sånn som du er

Det lyser inne i deg

Kan du se det

Hvis du bare lar maskene falle kan vi se deg

I dag

12 kommentarer
    1. Ja vi tør – Vi blir modigere dag for dag. Jeg ser det rundt meg. Motstanden mot å gi slipp på maskene smuldrer opp. Noen går i front og brøyter vei. Resten kommer etter. Litt etter litt gir vi slipp på drama og masker <3

    2. Det som slo meg da jeg leste stykket ditt idag.
      Masker? Masker er jo vår måte å bevare oss selv på. Vi spiller jo roller hele livet. Vi endrer arenaer når vi bytter beite for å bruke de ordene. En rolle hjemme, skole, jobb, venninner, naboer,kolegaer, banker osv. En hel masse roller er det å gripe fatt i. Kanskje maskene hjelper oss å stå?
      Av og til er en maske trygghet, mens andre ganger er den ødeleggende?
      Rart hvordan du hele tiden får tankene mine til å rulle rundt der inne..)

    3. Vanja: Hehe, spennende tanker du har. For meg er det litt forskjell på maske og rolle, for vi er i ulke roller, men hva hvis vi klarer å være oss selv i alle de rollene? Den vi egentlig er? Men det er ikke enkelt da, det kan jeg skrive under på, jeg er ikke der enda:)

    4. marianne s øverland: Det er spennende, å stadig oppdage og å leve livet som menneske. Det aller herligste er hvordan en når hverandre i dag, knytter kontakter, Og så skal vi samtidig være oss selv, slett ikke enkelt:)

    5. Jeg tror et visst lite “lag” er sunt å ha rundt seg, så man ikke blir helt åpen bok… men å være seg SELV mest mulig det er jeg med på . Og det føler jeg at jeg ER ganske mye også 🙂 Ikke TYKKE masken her altså
      😉

    6. Vi har masker i ulike situasjoner. Noen masker kan være fint å beholde mens noen er greie å kvitte seg med når man er klar for det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg