SURREHUE, ROTEGRIS, DET ER MEG

Lillasjel er tegnet av LadyAugust

https://www.facebook.com/LadyAugust4Fun/?fref=ts

 

 

Surrehue, rotegris, ja det er meg

Av og til ønsker jeg meg bytterett

Ja,  på meg selv altså

Akkuat nå har jeg lett huset rundt etter de blanke brillene jeg bruker foran pc-en

Ja, akkurat de samme blanke brillene som jeg lette etter i går kveld

Da lå de på gangen ved telefonen

I dag lå de på soverommet, jeg hadde dem nok på i går kveld når jeg fant dyna

Jeg hører gubben sukke tungt hver gang jeg ringer for å høre om det er en viss mulighet for om han har sett pengpungen mi

Eller nøklene til huset

Etter til bilen

Jo, til bilen er jeg blitt ganske flink til å legge de i en bestemt skuff, hvis de da ikke ligger igjen i væska, eller en lomme på jakka

Ja, det er nå bare sånn når du skal ut av bilen, hendene fulle av handleposer, du skal samtidig lukke garasjedøra og få med deg all bagasje inn i huset, ja husnøkkelen har du litt kontroll på akkurat nå, forhåpentligvis, for hvis ikke står du er, men når du da kommer innom døra med alle pakkenellikene og får plassert de dit de skal, ja da ligger vel bilnøkkelen der jeg la den og slett ikke i skuffen.

Neste gang jeg skal ut er det å lete i jakker og væsker, ja er det noen som kjenner seg igjen

 

Nå pusser vi opp her i huset

Er det rart at jeg hater å pusse opp

Kan dere i det hele tatt tenke tanken hvordan resten av huset er når jeg ikke engang holder styr på penger og nøkler, og så har jeg glemt mobilen

Mobilen ja, hvor er den. best å ikke ha den på lydløs, for da kommer den aldri frem igjen i lyset

Pusse opp ja

Jeg har hatt et rom som jeg har brukt til syrom, datarom, og der er det flotte hyller og skap, store skap

Ja, gubben kaller rommet for kantinen og er stadig innom og henter kopper og kar, for det er servering på kantinen, selvbetjening, men kopper og kar går ikke ut igjen av seg selv, og det er et stort savn, et samlebånd fra kantina til kjøkkenet hadde vært saker. for her blir det inntatt mange måltid

Maten smaker jo bedre når man spiser sammen med andre og på facebook har jeg mange venner jeg spiser sammen med og tar en kopp kaffe eller to, og er det helg slår vi til med en sjokoladebit også

Vi lever vel i en virtuell verden gjør vi ikke

Bildet stjålet fra Adele sin facebookside:)

 

Ja, skap ja, og hyller

Du, der var det ikke lite rot

Jeg skjønner egentlig ikke at det går an å samle så mye

To store klesskap med kurver og hyller, fullstappede av ting og tang, ja alt man skal legge så man finner igjen, eller de tusen stoffbitene man skal sy av, posten man skulle sett igjennom i fjor, blader med reportasje fra Hellas som du har lagret til du skal på øyhopping, men når du skal på  øyhopping, ja da husker du ikke at du hadde noe magasin derfra. alle de gode oppskriftene på de lekreste retter,som  du gjemmer på men aldri lager, rester av garn til restegenser, men når du er ferdig med prosjektet du holder på med, har det gått så lang tid at du må bli ferdig med neste prosjekt før ungen er for stor, bilmagasiner og gamle Motor, lagret i årevis men aldri lest, smarte greier man har kjøpt inn til julegaver en gang man kom over noe lurt, men som man ikke vet at man har kjøpt, pust ut pust inn, for ikke å snakke om alle kvitteringer på bokkkjøp, strømregninger, fjernsynslisens og andre gode investeringer fra 1987-2005, dukene vi bruker kun til påske og som vi aldri finner når påsken kommer, haugevis av bilder fra 1995 og frem til dagens dato samt alle takkekort , som  skal limes inn i fine album……..en dag

Ja, sånn er det, dette var nok bare en bitteliten del av hva det rommet inneholdt

Har jeg ryddet, nei, det var en umulig oppgave

Hvis jeg skulle ha ryddet opp i alt dette nå, så hadde det ikke blitt noe nytt rom

Alt sammen er båret bort i dusinvis av esker og poser og sekker og nå står de på loftet og godgjør seg

Når oppussingen er ferdig, da skal det få komme ned igjen,………………………porsjonsvis

Ja, i så små porsjoner at jeg kan hanskes med det

 

Jeg har visst ikke nevnt at jeg også skal lage meg ny garderobe, sånn walk in sak

Det blir så fint, det blir rommet ved siden av det jeg nå har brukt, for dette nye skal bli et flott lyst healingrom

Det som skal bli garderobe skal fylles med kurver og skap

Og i de skapene kan jeg stappe full av ting og tang så jeg finner dem igjen, der kan jeg ha de tusen stoffbitene mine for jeg skal jo sy bilder, for ikke å snakke om en skuff til posten som skal sorteres og alle de fine reisemagasinene, de er så flotte for å få ideer når man skal på ferie, og alle garnnøstene mine, nå skal jeg få oversikt over dem og kan strikke restegensere, og gubben kan få en plass så han får lagret alle bilbladene sine, der kan jeg legge alt jeg kjøper inn til gaver og jeg kan ha gavepapiret sammen med og for ikke å snakke om alle bildene våre, fint plassert i kurver, og nå har jeg en plass til påskedukene så jeg endelig kan finne dem igjen, åh dette blir herlig, et helt rom

Det kommer til å bli så fint altså

Eller er jeg da like langt,hehe

I dag

 

Dette bildet er fra innsiden av hukommelsessenteret i hjernen på en mus,jeg forestiller meg at det ser noe sånn ut hos meg også

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(21355788)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(21355788)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

10 kommentarer
    1. Jeg har bare sluttet å PRØVE å holde orden jeg… for her blir det ALDRI bedre.. Jeg har heldigvis en viss oversikt på briller og andre ting, midt i alt det fysiske rotet. For inni hodet er det ganske ryddig og oversiktlig, så jeg vet HVOR, under hvilke ting andre ting befinner seg 😀 Høres ut som en av de husene på tv, men så ille er det ikke altså 🙂 Får jeg steder å legge ting, så TROR jeg det blir bedre…kanskje… 😉 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    2. frodith: Tja, blir det bedre,hehe. Spørs om jeg bare flytter rotet på et nytt rom,hihi Det har samlet seg mye rot her i løpet av årene for jeg har jo ikke hatt noe energi til rydding, men ungene har flyttet ut og formen stiger så nå skal jeg ta rom for rom, jeg har 300 kvadrat da serru, så det er plass til å rote. Nå vil jeg ha orden, men jeg tror jeg har hørt jeg har sagt det før også 😀

    3. åååå der var vi jo 😀 Tusen takk fineste deg <3 ååå gjett om jeg er surrehode også, har montert opp nøkkelskap fordi nøklene finner jeg aldri men nå glemmer jeg å putte dem i skapet og da er jeg jo like langt haha Oppussing er jo gøy, dvs gøy når det er ferdig. Morro det der gikk akkurat rundt å så her og kom til at det trengs ei forandring, vet bare ikke hva ennå. Det beste er å få ha et kreativt rom hvor man kan utfolde seg og tingene får ligge akkurat slik man vil, DET går ikke så bra på kjøkkenbordet liksom. Jeg er så heldig å ha hula mi, men det funker ikke å male der, heller ikke å skrive annet enn låter, for den er så mørk og liten at alt blir alt annet enn gladting liksom. Masse lykke til med prosjekter du har og ha en nyyydelig dag kjære du <3 klæmme 😀

    4. hahahaha akkurat slik tenker jeg også, en kjempelur plaa, faktisk så lur at det er umulig å finne dem igjen….eller jeg putter dem oppi….veska…og den veska finner man ingenting inni liksom haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg