RART AT MAN KAN VÆRE TO TING PÅ EN GANG

On a day when the wind is perfect,
the sail just needs to open
and the love starts.
Today is such
a day.
~ Rumi
Art © Amanda Cass
Rivers in the Ocean

 

Vi mennesker er rare

Vi inneholder så mange rare følelser og tanker

Ihvertfall gjør jeg det

Jeg er litt skuffet, men også lettet på samme tid

Det er vel sånn hjernen vår virker kanskje

 

Jeg søkte på skrivekurs hos Gyldendal

Man skulle sende 10 sider tekst

Kurset går neste helg

Jeg hadde ikke så store forventninger egentlig, men samtidig ante jeg ikke hva de så etter, så håpet var der

Man må jo være realist og forstå at det er ofte man ikke har de kvalifikasjonene noen ser etter

Det er sånn når man søker jobb også

Man kan til og med ha de rette kvalifikasjonene, men likevel bli slått av noen som er bedre

Da må man bare innse at noen er flinkere enn en selv eller bedre egnet på andre vis

Hvis vi ønsker oss det sterkt nok, har vi noen valg å ta

Vi må vurdere om vi skal skaffe oss mer kunnskaper eller om vi i det hele tatt har det som skal til

Har vi ikke det, må vi gå for noe annet, så enkelt er det

 

We can let the circumstances of our lives harden us so that we become increasingly resentful and afraid, or we can let them soften us and make us kinder and more open to what scare us. We always have this choice▼

https://www.facebook.com/IamWalkingmyTalk?ref=stream

 

Jeg er derfor ikke så  veldig skuffet

Jeg hadde kanskje trodd jeg ville være mer lei meg

Istedet så gjør hodet noe rart

Det skaper tanker om hvor deilig det skal være å slippe å reise til Oslo neste helg

Jeg har hostet i 3 uker og er ikke akkurat i toppform

Samtidig så skjønner jeg at det er sånne tanker som kommer for å trøste oss selv

Det er litt fascinerende

Hvis jeg hadde kommet med hadde jeg sagt noe helt annet

Da hadde jeg jublet og sikkert sagt at jeg hadde vært veldig skuffet hvis jeg ikke kom med

Disse tankene våre de jobber for oss

I dette tilfellet kan de gjøre meg veldig skuffet eller ikke så skuffet

Jeg kan grave meg ned i fortvilelse eller jeg kan gå videre

På den måten ser vi at vi kan være med å skape vår egen hverdag

Vi kan være med og bestemme om det skal være en god eller en dårlig dag

 

Noe er  endret hos meg

Jeg skrev et innlegg om skrivekurset på bloggen min

Jeg ville øve meg på å være modig og utsette meg selv for risikoen for nederlag

Jeg har ikke vært så flink til å gjøre det

Jeg har hatt et ønske om å gjøre alt riktig

Nå er  ikke det ønsket like sterkt lenger, det har blitt til noe annet

Jeg ønsker å ha mot til å gå for det jeg har lyst til

Jeg har lyst til å trosse de tankene som holder  meg tilbake

Frykten for nederlag, holder jo oss ofte tilbake

Vi er så redd for å få nei at vi tør ikke å prøve

 

“With even a little intuitive wisdom we will be able to see clearly the ways of the world. We will come to understand that everything in the world is our teacher.”

~ Ajahn Chah~
Walking My Talk

 

Det rare som skjer nå, er at jeg takler nederlaget mye bedre

Jeg søkte på en jobb før ferien som jeg ønsket meg  sterkt

Den fikk jeg ikke

Nå fikk jeg ikke skrivekurs heller

Hadde det vært for noen år siden ville jeg vært så lei meg

Jeg hadde følt meg udugelig

Slik er det ikke lenger

Jeg er ikke udugelig, jeg har bare ikke det som skal til hverken til den jobben eller til det skrivekurset

Det betyr ikke at jeg ikke kan brukes til noe annet

Det kommer nye muligheter

Ja, ikke husarbeid da, for det egner jeg meg heller ikke til, ja det var en spøk

 

Nå går jeg over på et nytt kapittel

Jeg åpner den første siden og aner ikke hva som står der

Foreløbig host host og ikke så mye annet

Det er noen blanke sider der, mange faktisk

Ja, når jeg ser etter så er det bare blanke sider

Da har jeg utrolig mange muligheter

Hva i all verden skal jeg fylle alle de sidene med

Hmmm, jeg får finne frem fargeblyantene

Dette blir spennende

I dag

 

Øver meg på å være modig


Never lose hope, my heart, miracles dwell in the invisible

https://www.facebook.com/mevlana

 

www.facebook.com/Lillasjel

8 kommentarer
    1. Ja, jeg tror alt er det en mening i 🙂 Jeg tror ikke på så mye egentlig, men jeg tror litt på at det er en mening bak alt 🙂 At når du ikke kom inn der,så er det sikkert for at du skal gjøre noe annet. Det er en grunn til det liksom 🙂 Og du får kanskje ideen om noe annet i stedet for. Kanskje du ikke skal sitte et sted å LÆRE å skrive, men faktisk bare skrive sånn som du gjør nå? Kanskje det er en mening med det 🙂 Ha en fin dag Lillasjel 🙂 Klem <3

    2. frodith: Ja, det vil vise seg og uansett er det ikke noe å gjøre med, og jeg har glede inni meg, så da kan ikke skuffelsen være så stor. Kanskje visste jeg det egentlig, men spennende å prøve. Hvis jeg skal søke igjen vil jeg vite mer hva de er ute etter, er ikke vits i å sende søknader hvis en er milevis fra det de ser etter. Ha en fin dag du og, og en fin helg og hils til vanilje og pepper og fru Klara Klukk:)

    3. Om en dør lukker seg, åpnes en annen og bare du kan virkeliggjøre dine drømmer, nøkkelen er å ikke gi opp <3 Ha ei riktig såå god helg <3 Klæmme 🙂

    4. Du skriver godt, rett frem og rett på sak, hvorfor gå kurs da. Dine betraktninger er svært tydelig og viser at du er et reflektert menneske

    5. Gleden i dette må jo være motet du hadde til å søke 😀 Og mestringsfølelsen over å ha gjort noe nytt 😀 Det er jo hele tiden å ta ett steg videre ut i det ukjente. Du skriver så fint og er lett å forstå. Og som andre skriver her, når en dør lukkes, åpnes en annen. Jeg tror nøkkelen ligger i å fortsette å ha motet til å være seg selv og genuin i alt man gjør, til tross for avslag 😀 Jeg er iallfall spent på fortsettelsen din <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg