I DET JEG SER NAVNET DITT

Min side på facebook  https://www.facebook.com/Lillasjel

At a distance you only see my light;
come closer and know that I am you.

I can sense your presence in my heart
although you belong to all the world.

https://www.facebook.com/SpiritualBlissPage

i det jeg ser navnet ditt, så slår energiene til

Kjenner du det

 

De ordene kom i fingrene mine i dag, i det jeg så et navn på facebook

En person jeg tok kontakt med for ikke så lenge siden

Jeg fulgte hjertet den gangen også

Først så jeg navnet hennes en gang og tenkte at henne skal jeg ta kontakt med

Jeg lot det være, av og til liker jeg å tenke litt på ting, se om det kommer igjen

Dagen etter så jeg navnet på nytt

Da tok jeg kontakt

Ja, det er ikke sånn at jeg tar kontakt med alle jeg ser navnet på flere ganger, det må være noe mer som tilsier det

En følelse inni meg, en stemme som hvisker at dette er riktig

Det ble et hjertevarmt møte

Det var bare så at nå skulle vi møtes

 “When you pour out your heart to another and feel your humanity and vulnerability, the floodgates of healing open”

https://www.facebook.com/pages/Brothers-And-Sisters-Of-The-Light-Unite/116949758359902?fref=ts

 

Sånn møtes vi medmennesker for tiden

Vi møtes real life og vi møtes via sosiale medier

Jeg har ingen tro på tilfeldigheter

Jeg tror vi skal møtes

Vi møter de vi har avtalt å møtes med, i dette livet

Og det føles så riktig inni en

 

Nå har vi snakket masse vi to

Vi vet at det er riktig at vi skulle møtes

Sånn har jeg og møtt mange sjeler de to- tre siste årene

Ansikt til ansikt, eller via skjermen og tastaturet

Møter i hverdagen som varmer hjertene våre

Møter der begge kjenner en felles kjærlighet til hverandre

Hadde du sagt det til meg at jeg skulle bruke sånne ord og vendinger for noen år siden, så hadde jeg fnyst av deg

Men nå er det bare sånn

 

 Real friendship or love is not manufactured or achieved by an act of will or intention. Friendship is always an act of recognition.
~ John O’Donohue

“i det jeg ser navnet ditt, så slår energiene til

Kjenner du det?”

Opptakten til disse ordene jeg skrev i de to første linjene,  kom først via et bilde

Et bilde som ble servert meg igjen og igjen fra jeg slo på maskinen i dag

 

Det rare er at når jeg bladde tilbake for å hente bildet var det borte

Sporløst forsvunnet, jeg scrollet opp og ned i timesvis

Det ble derfor pause i innlegget flere dager

Det ble pause helt til tre dager senere når jeg på nytt snakker med samme venn

Samtidig som vi chatter, blar jeg i bildene mine, de samme bildene fra de samme dagene

Der er bildet mitt

“Even at the opposite ends of the earth, we would still be together, You and I”

“Selv om vi er på hver vår side av jorden, ville vi være sammen, du og jeg”

Det lyser mot meg og jeg er rett og slett forbløffet

Etter å ha lett i tre dager så dukker det opp samtidig med ny kontakt med samme venn

Det er sånn vi får bekreftelser

I det jeg forteller dette til min nye hjertevenn, skriver hun tilbake

Ser du hva klokken var når du skrev meldingen, den er 11.11

For oss åndelige skrullinger er 11.11 et sterkt tall

Der kom enda en bekreftelse

Ja, vi har nok en sterk forbindelse

 

Det er mange av oss som nå knytter bånd til våre sjelevenner

Venner vi har avtalt å møte i dette livet

Vi har avtalt å møtes når tiden er inne

Vi kan møtes kun en gang eller vi kan møtes flere

Vi kan møtes via et tastatur eller real life

Det vet vi ikke på forhånd, vi kjenner bare at møtet er riktig og det er viktig

Det er viktig for oss begge, av grunner vi kanskje ikke ser med en gang, vi føler det bare inni oss

Det er en god følelse å kjenne denne forbindelsen mellom to sjeler

I dag

Your body is away from me,
but there is a window open
from my heart to yours.
From this window, like the moon,
I keep sending news secretly.

Rumi

4 kommentarer
    1. Så flott skrevet Mariann. Blir helt rørt jeg! <3 Det er rart det der med møter - man møter den man skal når man skal, og alt blir slik det skal være.... Takk for et nydelig blogginnlegg. <3
      Namasté,
      Mia

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg