KLARER DU Å DRØMME

Klarer du å drømme

Klarer du å fantasere

Klarer du å lukke øynene og se hvordan ting kan se ut

Klarer du å lukke øynene og se deg selv

Se deg selv i situasjoner

Hvis du greier det, er det gull verd for deg

Hvis du ikke greier det, foreslår jeg at du øver

 

De bildene vi klarer å danne av oss selv oppe i hodet vårt er et hjelpemiddel av dimensjoner

Det er med de tankene vi skaper vår egen hverdag

Kroppen tror nemlig på de bildene

Dette kan nok høres merkelig ut for mange, men sånn er det faktisk

Tankens kraft har en enorm makt

Hvis du lærer deg å bruke denne kraften kan du skape deg en mye bedre hverdag

 

Det krever litt trening

Hjernen er som regel indoktrinert fra tidligere opplevelser

i tillegg har andre fått være med å programmere den

Kanskje du må omprogrammere, slette fra harddisken og reinstallere

Kanskje du må bruke delete knappen på de tankene som ikke gagner deg

Velge ut de tankene som gjør deg godt og installere dem istedet for

Man får høre at man skal ikke dagdrømme

Det er bare tull

Dagdrømmer er vidunderlige

Jeg husker det stod i karakterboken min på ungdomsskolen

Hun har en tendens til ungdommelig dagdrømming

Da satt jeg der og fløt bort i mine gode dagdrømmer

Hjernen responderer på disse tankene

Når du fantaserer om at du har det bra, enten du ser at du sitter på en fjelltopp, eller en sydhavsøy eller er forelsket, så tror hjernen at det er sånn

Den produserer da endorfiner, lykkehormoner, som gjør at kroppen din tror den har det godt

Hvis du føler alt er tungt

Hvis du føler at alle er i mot deg

Hvis alt er et slit og ork i hverdagen

Hvis du er syk, har smerter, drøm deg bort

Drøm deg bort til den situasjonen du ønsker deg

Se for deg det du ønsker deg mest i hele verden

Innbill deg at sånn er det og kjenn hvilken innvirkning det har på kroppen

Det gjør underverker både for kropp og sjel

I tillegg er det faktisk sånn at det du fokuserer på får du mer av

Hva venter du på

Lukk øynene og ta deg tid til å drømme deg bort noen minutter

I dag

Men obs. Det betyr ikke at du skal fortrenge det som vondt er og late som det ikke eksisterer.
2 kommentarer
    1. Så fint innlegg <3 Ja!!! Jeg er god på å drømme <3 Jeg elsker å flyte av gårde i deilige drømmer...og jeg liker å drømme meg bort til steder jeg vil reise til og ting jeg ønsker meg i livet...de blir oppfylt også...drømmer og loven om tiltrekning er der for oss <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg