FINN DINE FRIMINUTT

Ja, da er mitt friminutt fra virkeligheten over for denne gang

Jeg har vært en uke på Tenerife i strålende sol og deilig varme sammen med herlige venner

En bukett  satt sammen av venner jeg har hatt siden jeg var barn og ungdom, til nyere og helt nye bekjentskaper

For en berikelse det er å møte nye mennesker

De kryper inn i hjertet ditt på et øyeblikk og stjeler en bit av det

Min lillasjel blir lykkelig

            

Bildene er publisert med tillatelse fra jubilanten

For to år siden møtte vi en sprudlende, blid og hjertevarm jente på Lanzarote

Hun flyttet inn i hjertet til meg og gubben sporenstreks, sammen med resten av familien sin

Hun skulle nå feire 30 års dag og ville vi skulle bli med

Vi sa, beklager det kan vi ikke få til nå

Gjett om det var ei som som ble overasket når hun så oss på Gardemoen,

Vi tror faktisk det var en gledelig overaskelse for både henne og resten av familien

16 personer var vi som spiste middag sammen på dagen hennes og det var kjempekoselig

Tusen takk Inga-Lill for at du ville ha oss med på tur

          

Jeg er utrolig takknemlig fordi jeg har mulighet til å stikke av fra hverdagen av og til

For meg betyr det utrolig mye

Noen dager borte og jeg blir full av inspirasjon

Jeg kommer hjem igjen med et nytt pågangsmot og klar for nye oppgaver

Det er så merkelig hvordan man setter så innmari pris på alt man har når man har vært borte fra det litt

 

Noen vil nok si at man skal leve i nuet

Hvis man har behov for å komme bort ,da er det virkelighetsflukt

Man skal være så tilfreds at man har det godt inni seg bestandig

Ja, det kan så være at man skulle det

Men jeg elsker friminuttene mine

Jeg elsker å dra på tur, enten det er en “selskapsdametur” sammen med en venninne til nærmeste by, eller en helg hos venner, eller som nå en tur til sydligere strøk

          

Jeg er fullstendig klar over hvor heldig jeg er

Mange har ikke mulighet til å denne typen opplevelser

Da må man vri hjernen sin og finne de time outene man kan få til med de ressursene man har

Det må ikke være ukeslange ferier

En tur på kino er en herlig avkobling

Unne seg et par timer på sofaen med en god bok

Slå opp telt i skogen og være på tur der, helt gratis

Sige ned foran tv-en med yndlingseriene sine

 

Det er viktig å ikke bare hige etter de store opplevelsene

Vi er  forskjellige

Det jeg liker, liker kanskje ikke du

Finn dine måter å ta friminutt på

Det gjør underverker for egen helse

Ta deg et lite friminutt du og

I dag

 

dw12dt
4 kommentarer

Siste innlegg