TROR DU ELLER ER DU SKEPTISK

Det alternative miljøet er på full fart frem

Vi ser mer og mer at medisinen vi putter i oss gjør oss ikke friske, så vi søker andre muligheter

Vi liker derimot ikke å bli lurt, så en stor porsjon skepsis er nødvendig

Det er mange ute der som skor seg på andres sykdom

De påstår å kunne gjøre deg frisk og det er det faktisk ingen som kan love

 

Jeg liker engasjementet til de som virkelig er skeptiske

De har en drivkraft bak seg som er en veldig viktig egenskap hos mennesket

Jeg blir fasinert at den drivkraften

Hva får mennesker til å være så engasjert i hva folk tror på eller ei

Av og til er jeg inne på skeptikersidene for å se og lære litt om denne drivkraften, og for å se litt hvordan de tenker

Jeg liker å lære om det som opptar folk selv ,om jeg er uenig med dem, for jeg må det skal jeg danne meg en mening om noe

                       

Før var det snakk om de “nyfrelste” som ble alternativ, at de var som misjonærer

Og det stemmer jo det, det man tror på blir man opptatt av og snakker gjerne om

Men skeptikerne er ikke opptatt av noe de tror på, de er opptatt av hva andre ikke skal tro på

De er liksom sånne omvendtmisjonærer

De er utrolig engasjert i å opplyse om hva du ikke skal bry deg med å tro på

En stund tenkte jeg på å melde meg inn i Human etisk forbund fordi jeg trodde de var mer alternative til hva folk tror på enn statskirken

Der tok jeg grundig feil og nå er jeg glad jeg ikke meldte meg inn

De er de som står bak en del skeptikersider på nettet, de har linker dit på siden sin

For meg virker de nesten enda mer intolerente enn kirken

I England blir skeptikergrupper betalt av legemiddelselskapene, og da blir det litt mer forståelig at de har en stor drivkraft

Penger er den største drivkraften i dagens samfunn

 

Jeg funderer ofte på om de i det hele tatt har undersøkt det de snakker om

De uttaler seg om det alternative miljøet og hvordan det er , så jeg går ut fra at de har gjort seg kjent med det?

Eller har de ikke det, kanskje de bare uttaler seg om hvordan de tror det er

Man kan  ikke danne seg en mening om noe hvis man ikke har kunnskap til det man har en mening om

 

Jeg har vært superskeptisk jeg

Jeg trodde ikke på alternativ behandling i det hele tatt

Ettter å ha gått i årevis på medisiner, vært igjennom prosesser med leger som ikke tror meg, fundert på om jeg var hypokonder, osv, så fant jeg ut at det jeg gjorde for å bli frisk, det hjalp meg ikke.

Jeg ble ikke frisk

 

Ved en tilfeldighet ble jeg med ei venninne til en healer

Jeg var skeptisk ja, men nysgjerrig

Ikke følte jeg vel at det virket så innmari heller, for formen gikk jo opp og ned som den brukte

Etter en tid oppdaget jeg at en stor kul jeg hadde i nakken var borte og jeg ble litt forundret

Den hadde vært like stor som en pukkel

Jeg hadde gått til fysioterapeut over et år uten at vedkommende hadde fått den bort

Jeg hadde gitt opp behandlingene, for det hjalp meg ikke

Nå var den borte

I tillegg hadde jeg ikke lenger en vond skulder

Det er så merkelig man går rundt og har vondt hele tiden og så slutter det å ha vondt og så kan du ikke si når det skjedde liksom, det er bare borte

MRrøntgen viste en stor forkalkning i skulderen og ortopeden sa at den måtte mest sannsynlig opereres men jeg måtte vente til den ble enda verre, dessuten var det ikke sikkert den blr bra av operasjon heller

Skulderen er helt fin den

Når jeg oppdaget dette, ble jeg litt satt ut

Jeg kunne jo ikke påstå at det var healingen som hjalp men hva da

Jeg hadde jo hatt mer tro på fysioterapeuten enn healingdama

 

Jeg ble da etterhvert interessert mer og mer i det åndelige

Jeg så hvordan denne innteressen og de opplevelsene jeg hadde forandret meg som person

Jeg ble gladere og tryggere og mer fornøyd med meg selv

Folk sa at hendene mine var så varme og jeg trodde det var stoffskiftet mitt som gjorde det

Var det snakk om varme hender, så fikk jeg nesten panikk inni meg

Jeg er ikke sånn

Herregud hva vil folk si da

Men energien i hendene ble sterkere og sterkere

Jeg øvde og smerter ble borte og betennelser forsvant og jeg ble mer og mer forundret

Jeg skjønte imidlertid ganske fort at dette er ikke noe jeg gjør

Jeg bare setter i kontakten og så går det gjennom meg

Jeg gir ikke fra meg noe som helst

jeg får like mye som jeg gir

Det er den som ber om å få behandlingen som må gjøre seg frisk

Sammen setter vi bare i gang selvhelbredende prosesser

Det er like spennende hver gang for noen blir friske, noen blir friskere og noen blir ikke friske

Og forskeren i meg funderer og lærer

Jeg lærer blant annet at alt vi har vært i gjennom i livet setter spor

Traumer kan sitte der og gjøre deg syk uten at du husker at du har opplevd noe vondt i det hele tatt

Du kan ha traumer overlevert kroppen din av foreldre og besteforeldre så du trenger ikke ha eierskap til det en gang

Dette forskes det mer og mer på og det er kjempespennende

http://www.erfaringskompetanse.no/nyheter/barndomsforgiftning-etterlater-dype-spor?fb_action_ids=10151036582471990&fb_action_types=og.recommends&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=246965925417366

 

Drømmesituasjon er jo at alle mennesker kunne samarbeidet for å gjøre oss friske, men så lenge det er penger å tjene bak alt, så når vi ikke dit

Legemiddelindustrien kan ofte virke skruppelløs og de skyr ingen midler for å få ut sin propaganda

De er jo ikke ute etter at vi skal bli friske

Mange vaksiner vi tar i dag, gjør oss sykere, ikke friskere

Tar man poliovaksinen har man 7- 8 ganger større risiko for å få polio

De vil holde oss syke så vi trenger mer medisin

De “kjøper” leger, forskere, skeptikergrupper, alle som kan hjelpe dem i kampen for pengene

På andre siden har du useriøse aktører som vil tjene penger på det alternative

De lover alvorlig syke at de skal bli frisk og skremmer dem fra å gå til legen

                        

Jeg er enda ikke frisk, så healing er ikke noe hokuspokus, stå opp å gå

Ting tar tid

Alt kan heller ikke fikses

Men jeg synes det er kjempespennende

Jeg kan aldri påstå hva som hjelper og hva som ikke hjelper og…….

Skeptisk er jeg fortsatt, det er bare sunt:)

Skeptisk men nysgjerrig

Det er meg

I dag

 

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

2 kommentarer
    1. Tror jeg…ja jeg gjør det, men fordi jeg har opplevd det som positivt…. og jeg tror at man bør lære seg å lytte til kroppen… :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg