Tenk nytt, lag din jul slik du vil ha den

 

Julaften igjen.

En god dag for mange,

En vond dag og vond tid for andre.

Julen er ikke bare solskinn og glede.

Jeg vil derfor sende alle mine gode tanker til de som har behov for det i dag.

Jeg vet om mange som trenger litt ekstra omtanke i dag.

 

Det blir litt annerledes også her hos oss.

Heldigvis ikke noe av det alvorlige slaget.

Vi feirer jul uten barn og barnebarn i år, for første gang.

Hadde du spurt meg for noen år siden, ville jeg sagt at det går da ikke an.

Hva vil julen være da.

Slik er det ikke lenger.

Det går helt fint.

Heldigvis har de det bra alle sammen.

Jeg var så sint på min mor som ikke ville ha juletre og pynte til jul.

Nå er jeg der selv at vi droppet treet i år.

Jeg veide for og imot lenge, men det ble ikke tre.

Dessuten blir vi ikke her julaften.

Vi har nemlig et vennepar som også feirer uten barn i år.

De har invitert oss opp til seg på hytta.

Det gleder vi oss til nå.

 

Det er nemlig dette jeg er litt opptatt av, nemlig å tenke litt nytt.

Jeg vet flere som ikke har så gode minner om julen.

Da er det viktig å skape sin egen jul.

Gjerne bryte noen tradisjoner som ikke føles gode.

Lag julen slik du vil ha den.

 

Jeg vil også sende en god jul hilsen til alle som følger bloggen min.

Jeg tror ikke dere aner hvor glad jeg er for at dere leser.

Det skaper et engasjement for meg som er utrolig viktig.

Følelsen av å bli sett selv om jeg er parkert her hjemme, det meste av tiden.

Det er en god følelse.

God jul til dere alle.

I dag

 

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, det er jo lov å tenke litt nytt, skape nye tradisjoner. Det er en tid for alt.
      Det blir nok kos med julefeiring på hytta.
      Jeg må også tenke nytt. Ikke at det blir så veldig mye nytt, men jeg har måttet droppet julestresset. Og det er i grunnen svært så behagelig. Jeg har satt ut litt julepynt i dag jeg, bare for å supplere til den lille pynten jeg satte ut tidligere. Barna sørget for at treet kom i hus, og jeg lar oss innvitere bort på julaften, uten å be tilbake. For det orker jeg ikke nå lenger. Det er en stor sorg, men jeg har ikke overskudd til sånt nå. Kanskje senere en gang.
      Det er godt med jul, selv om jeg i en periode gruet meg veldig. Men vi gjør det beste vi kan av det vi har ♥
      God Jul til deg og dine, slapp av og kos deg masse ♥♥ Juleklemmen ♥♥

    2. god jul :=) julekveld sammen med et vennepar på hytte høres helt tipp topp ut :=) jeg har brutt noen tradisjoner for å lage en jul jeg trives med ,jeg vil nemlig ikke ha barn og barnebarn her julekvelden ,det blir for meg bare stress og masse rot ,så nå feirer alle våre barn jul med sine familier for alle har dei bade ektefeller,samuer og barn og jeg tenker dei må gi sine barn sine tradisjoner,så kan jeg og mannen slappe av og bare nyte en fredlig kveld slik vi liker det,så kan vi heller få besøk eller dra på besøk i løpet av romjulen :=)

    3. Det er såvisst ikke like lett for alle. Når man har blitt så gammel sin meg, så har man sett og ser mange skjebner. Er sjeleglad for at vi ennå er to under samme tak, og prioriterer nærværet. 🤗 Riktig God Jul.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg