Rhodos, dag 4, mai 2023


I dag har vi vært på nok en vandring.

Formen har vært veldig skiftende nede her, men utrolig nok, kvikner jeg til og klarer å gå lenge.

Og til meg å være i forrykende fart.

Jeg er svært takknemlig for at jeg klarer dette.

I dag gikk turen på nye veier i gamlebyen, vi prøvde å velge andre ruter enn vi har gått før.

Vi startet på vetobar og det er bare 600 m men når jeg kom dit, var jeg så sliten at jeg visste ikke om jeg kom meg videre.

Men etter en lang pause, ble kroppen greiere og ferden startet.

 

 

Jeg tenkte at det er lov å snu, hvis jeg måtte det, men det gikk fint.

Å gå nye veier er alltid inspirerende.

Derfor blir det maaaaaaange bilder i dag.

Denne var jo veldig søt helt til du snakket til den. Da knurret den 😂😂

Dette er Jasmin sa Unni og det var det.

 

Jeg har en mur midt i et kryss. Her har vi gått mange ganger og muren er en pausebenk for meg.

 

På vei inn i gamlebyen.

Og har jeg ikke benk, får jeg henge litt på gubben.

Det er to cruiseskip i dag, men mindre skip, så ikke overbefolket.

Mange stemningsbilder i dag

Her mistet vi gubben en stund.

Han var borte vekk.

Men så kom han durende og ba om 5 euro for han hadde vært på ouzosmaking.

Ouzo med kaffesmak skulle han ha.

Han handler jo aldri noe så stum ab forbauselse, dro jeg opp pengeboka.

Men ble så nysgjerrig at jeg måtte inn og se.

Og selvfølgelig fant jeg meg en krakk og slengte meg ned.

 

Her var det litt å velge i.

Det var et stort rom innenfor disken, fullt fra gulv til tak med flasker.

Unni forsvant inn hun også og jeg var litt redd hun var borte for alltid men hun dukket opp igjen.

Ouzo med kaffe var visst fantastisk.

Skulle vel kjøpt en formel 1 bil til gubben

Gubben minner om når de hadde en sånn folkevognbuss og hele gjengen dro til Trøndelag på ferie.

Vi har hørt rykter om at ikke alle bare gledet seg til de fire ungene skulle invadere huset.

 

Unni ser mye morsomt her.

 

I dag fant vi en typisk gresk taverna.

Og tenk her var det stille, ikke høy musikk som dundrer i ørene. Nydelig var det.

Kanskje det blir vår nye oase her inne i gamlebyen?

 

 

Vær så snill da, Unni, litt tunfisk?

 

Der kom det en til.

Kattene gjør en god jobb med å holde området tomt for mus og rotter.

 

Stifado på gubben, gresk salat til meg og tunfisksalat til Unni og det var hun som var mest populær ja.

 

 

Takk for mat Zizi

Fjellrevensekker selges overalt her.

 

Dette er også en familiebedrift.

Samme eier siden 1970 og se hvor fantastisk det var der inne.

Etter en pitstop, vandret vi videre. Det ble mange små stopp i dag.

 

Se der ja, der er venninnen i full gang med å kjøpe putetrekk, med katter på selvfølgelig.

Nå har fruen begynt å få hjemlengsel og jakten på hjemveien begynner.

 

Vi hadde visst havnet helt nede på cruisehavna.

Sukk, da er det langt hjem.

Vi må ha pitstop på Red restaurant, helt klart.

 

Rhapsody og the Seas i dag.

Men se her. Nok en gang er det noe galt med glasset mitt.

Det er hull i det så det blir tomt med en gang.

Men det er min første i dag i motsetning til mine turkamerater.

Og se hvor blid vi blir når vi får forfriskninger.

Å gå innom Red for en hvilepause og strawberry mojito, var lurt i dag også.

 

På veien hjem, kan vi vinke til Rhapsody som er på vei til Aten.

 

 

Etter en god middag sier vi god natt.

Takk for en fin dag.

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg