Noen ganger blir vi usikre

Noen ganger blir vi usikre

Hvem er vi egentlig

Som menneske

Er vi der vi ønsker å være

Mestrer vi det vi ønsker å mestre

Hvem lytter vi til

Lytter vi mer til andre enn oss selv

Prøver vi å tekkes andre mer enn vi egentlig ønsker

Står vi bak roret selv?

Er det vi som styrer skuta eller står vi bare bak og ser på

Kanskje er vi til og med uenig, men vi tier

Kanskje har vi lært at vi slipper billigst unna hvis vi tier

Men er det virkelig slik vi vil leve livet

Gå på tå hev og aldri være oss selv

 

Hva med å snu noen tankemønstre i hodet

Innlærte mønstre kan endres

Hva med å si noen nye ord

Jeg er sterk, jeg vil være meg

Jeg vil mestre livet på den måten som er best for meg

Jeg vil ikke være en annens kopi

Endringer tar tid

Det første vi må gjøre er å bestemme oss

Si ja til oss selv

Si høyt JA til oss selv

Så begynner vi med bittesmå endringer

Bittebittesmå, nesten bare på gøy

En ny middagsrett, en ny sti, en ny farge på en genser, smil til en fremmed

Bittesmå ting

Men vet du? De Bittesmå tingene, de vokser

På den måter trekker du opp nye linjer i mønstrene dine

De mønstrene der du går på autopilot våkner opp og lager nye stier

Og med det vil du etterhvert forandre ditt eget syn på deg selv

Du vil føle deg sterkere og friere

 

Tror du ikke på meg?

Prøv det da vel

Det er ikke gjort på en time, ikke på en dag eller en måned

Men ikke gi opp

Der fremme venter den ekte deg

Dette greier du

I dag

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg