Noen er mer pinglete enn andre

Typisk junisommer.

Det var 13,5 grad når jeg gikk ut i dag.

 

Jeg hadde ikke lyst til å sitte inne så det ble på med fleece og varmeteppet på fullt.

 

 

I går hadde Tutta meditasjonsstund.

Hun satte seg på teppet, på fanget mitt.

Svartepus brukte å meditere sammen med meg.

Hun satte seg ved pc-en når jeg så på meditasjoner og var helt henført.

Tutta har begynt først nå.

 

Hun har nok funnet ut hvor deilig det er, tenker jeg.

Litt rart å se hvordan hun sitter der.

Men foreløpig ligger hun på badet i dag.

Det er for kaldt ute for pingla.

 

Da er det varme badet bedre ja.

Og blir det vind, må også jeg krype inn.

Vi får se om det klarner opp eller blir kaldere.

I går ble det stekt, panert lyr.

Pensjonisten kom med nesten 900 gr ren filet på mandag.

I går kveld fikk han valget om hva jeg skulle lage i dag.

Fiskesuppe, lyr i karrisaus, blandaball eller bacalaoinspirert.

Vanligvis sier han samme for han, men i går fikk han kniven på strupen og måtte velge et alternativ.

Da blir det noe tomatbasert i dag.

 

Neimen, se hvem som drister seg ut.

 

Og nå titter solen frem.

I går var det reiseplanlegging her.

Det tar tid og av og til litt frustrasjonsutbrudd.

Ikke alltid de nettsidene fungerer helt etter mitt ønske.

Vi skal på to turer i løpet av sommeren.

Har ikke lyst til å røpe alt riktig enda, men det blir et cruise til Middelhavet.

Tilfeldigvis var jeg inne og snoket litt, når jeg så at nå var det sushikurs.

Endelig.

Jeg har spurt på hver tur, men det har ikke vært noe etter Coronaen kom.

Men der var det og kun tre plasser igjen.

Så bra at jeg tittet inn akkurat da.

Det fine med cruise er jo at man kan se alle utflukter og bestille på forhånd.

 

Vi skal til den italienske riviera igjen

Santa Margeritha, å utbrøt jeg, der har jeg ikke vært.

Men….

Jeg husker ikke

For der har vi vært.

Jeg kjente meg igjen, når jeg så videoen.

https://lillasjel.blogg.no/cruise-i-middelhavet-celebrity-edge-dag-10-portofino-liguriakysten.html

Vi hadde noen fantastisk turer,  når vi var to uker på celebrity Edge i juli, 22.

Ett av de beste cruisene vi har hatt.

Gleder meg sykt til ny tur.

 

Tove i Cruise & Travel fikser det. Hun bestiller fly også.

https://www.cruise-travel.no/

Er du usikker, ta kontakt med henne.

 

Men hotell før reisene og parkering må jeg fikse og det er nå i boks.

 

 

Men først skal vi til Budapest, der gubben skal på formel 1.

Jeg har bestilt en times båttur på elven.

 

 

Ja dere har vel sett videoen over hvor superoverasket han ble da.

To netter på hotell og deretter skal vi bo en uke hos venner.

Håper de ikke blir veldig lei av oss, men det ble så lenge, fordi da ble flybillettene billigst.

Det er nok dyrt like før og like etter formel 1 løpet.

 

Men det er lenge til vi drar enda.

Som en ekte bokidiot, drar jeg med meg bøkene ut.

Obs jeg plikter å si at dette er Leseeksemplarer.

Det vil si at jeg har fått de fra forlagene, men er ikke pålagt eller betalt å lese de.

 

Jeg leste nemlig ut Ken Follett i går.

Jeg er klar for en ny bok.

 

Men jeg har noen sider igjen av denne,  som jeg har lest på senga.

Nydelig bok og jeg vil lese den ut.

 

Hun har akkurat kommet med ny bok.

Den blir med på ferietur til Budapest.

Det blir nok ikke mye lest i den ferien, når vi ikke er bare oss to.

 

Lars Mytting skal nå få ta over plassen på sengekanten.

Det blir nok hyggelig.

Men hva skal leses på dagtid?

Ja det er det store spørsmålet.

 

En av disse blir det.

Jeg har veldig lyst til å lese Oates, men etter to 600 siders, og så en “tykk” Mytting, er jeg litt usikker på om jeg orker to tykksaker.

Jeg skal se på de, føle på de, lese litt på baksiden og deretter ta den store beslutningen.

Hvilken blir neste bok ut.

Gubben, sier du?

Nei, han skulle kappe ved, når han fikk en telefon og så dro han avsted.

I dag

 

 

1 kommentar
    1. dere er rå på turene deres ,nytt cruise å som jeg savner det ,men mannen vil liksom ikke en gang til :=) vi har vært 4 ganger :=) og kjekt å overaske mannen også ,iallefall når han vil være med på det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg