Nå tror jeg det letter

Nå tror jeg det letter.

Jeg håper ihvertfall det

Jeg håper at nedstemtheten går sin vei

Trekker seg tilbake inn i de mørke krokene den kom fra

 

Jeg er av de menneskene som flyr lett høyt når det gjelder følelser

Det er mange av oss

Er jeg glad er jeg som et lite barn som venter på gaver på julaften og vet det har noe spennende i vente

Hvis jeg ikke har helt kontroll, stiger stresset inni meg og magen knyter seg

Jeg kan lett la meg såre dypt og inderlig av andres ord

Enda jeg vet at det har egentlig ikke med meg å gjøre

 

Hjertet mitt er stort når det gjelder mine medmennesker

Jeg åpner lett opp og lar kjærligheten strømme

Men jeg lar meg også lett irritere

River meg i håret over at noen ikke forstår

Slik svinger jeg fra ene øyeblikket til det andre

Og når det er skifte mellom lys og mørke, da blir jeg nedstemt

 

Jeg vil ikke si at jeg blir deprimert

Det sa jeg før i tiden

Den gangen forstod jeg ikke disse svingningene

Ofte la jeg skylden på noen, at noe hadde forårsaket denne nedstemtheten

Eller jeg la skylden på meg selv, at jeg ikke følte meg bra nok

Jeg fant rett og slett noe jeg mente var årsaken bak

Men slik er det ikke

Og ved å tro at noe eller noen forårsaker dette, det vil forsterke det, så gå ikke i den fellen

Det er ingen skyld å fordele

 

Så har jeg prøvd i flere år, å snu det negative i meg til å bli positivt

Skape gleder, for å muntre meg opp

Men denne gangen har jeg valgt noe annet

Jeg har valgt å ta livet med ro og akseptere at slik er det akkurat nå

Det er ubehagelig, ikke noe gøy i det hele tatt

Men heller ikke noe jeg ikke kan tåle

Å kjenne på et ubehag i kroppen, ja det må jeg klare å holde ut

Så ille er det faktisk ikke

 

Så kan jeg hvile meg, lese i bøkene mine

Jeg kan se tv og gjøre ferdig dressen jeg strikker til barnebarnet

Jeg kan lage god mat og kose meg med det

Jeg kan la være å involvere meg i det som skaker meg opp

Ja, jeg kan være litt likegyldig til hva som skjer rundt meg

Ingenting trenger jeg å stresse med

 

Og nå kjennes det ut som om humøret stiger litt

At jeg igjen lettere finner roen inni meg

Jeg vet at den er der

Snart er jeg meg selv igjen

Den meg der jeg har det mest behagelig

 

Er du en sånn som meg som plutselig kan føle deg nedstemt?

Husk da å stelle fint med deg selv og ikke føle skyld

Ikke la noen andre få skylden heller

Det kommer og går

Nå vil vi vinke farvel for denne gang

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg