Kjedelig men ikke noe å klage på

 

Jøssenam, jeg har fått sjørøvere som naboer.

Balkongen var full av sjørøvere

Heldigvis ble jeg ikke robbet og de var svært fredelige av seg.

De forsvant i flokk og jeg så eller hørte ikke mer til dem.

Selv koste vi oss inne med tunfisksalat og jordbær og krokanis.

Tunfisksalat

Vi så en film på tv, The bookshop, men det var egentlige kjedelige greier.

 

Og i dag var det pån igjen med diett.

Nå er det om å gjøre å ta dag for dag, time for time, så jeg blir ferdig med runde 12.

Første dagen er ofte ganske tung.

Det er kjedelig å ikke lage mat eller spise mat.

 

Jeg veier opp og gjør klart alt på en gang.

Gubben lurte på om det var noe som skulle kastes, for det så så shabby ut.

Men det er squashskiver som er krydret og oljet og skal i airfryeren.

Siste måltid var kokt kål og avocado. Det droppet jeg.

Jeg har heller litt kål i linsesuppa.

Jeg blir nemlig matlei av denne dietten.

Men det er utrolig fin inspirasjon til å pønske ut middagsretter når man er ferdig.

Da skal jeg ihvertfall ha indisk en dag.

Og så en klippfiskrett neste uke.

Og lammefrikasse, nam

Og cobbsalat.

Ja, det er bare å gå litt sulten, hvis du ikke vet hva du skal ha til middag.

 

 

Når noe er kjedelig, er det ekstra koselig å få et hjerte.

Det kom et lite oppdrag fra tenåringen. En elsykkel som skulle kjøres fra mor til far.

Jeg ble med, bare for å få luftet meg litt.

Pus og jeg har sittet ute mye av dagen, men det ble så mye vind og regn, så vi måtte trekke inn.

Elva vår Istra, som renner gjennom bygda.

Hjemme igjen måtte jeg hjelpe gubben med ei utskrift. Det greide jeg. Bra at jeg også kan være til hjelp nå og da.

Det var faktisk fint å komme opp hit på “kontoret” igjen.

Oftest jobber jeg nede eller ute, med ipaden.

Nå har jeg jobbet med bokpresentasjoner og det er mye raskere på pc-en.

I morgen har jeg bestillinger som skal leveres og da tror jeg at jeg vil jobbe herfra.

Vi får se hva jeg finner på, men bytte av rutiner er ganske oppkvikkende.

Og utsikten er upåklagelig. Sant hans bålet til naboen er brent ned.
Det var fort gjort og det er bra for det er ganske mye vind.

Nå skinner det opp igjen så kanskje kan jeg sitte ute igjen en stund.

Men nå skal jeg lage meg litt mat, tenker jeg.

Gubben stakkars, han må klare seg selv disse dagene.

Jeg har egentlig fått gjort mye på bloggen når det gjelder bøker i helgen, så nå skal jeg lese litt.

Det er faktisk blitt kveld og dagen er snart over allerede.

Fint å være ferdig med dag en.

Dag en og dag fire er ofte de kjedeligste.

Dag en for det er et ok å komme i gang, dag fire for da er man over halvveis men enda to dager igjen.

Men jeg skal nok få dagene til å gå tenker jeg.

Å skape dagene så fine som mulig er viktig.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg