Jeg har skjegg

Ser dere det?

Jeg har skjegg.

I dag er torsdag og gubben kommer hjem.

Det er 10 grader og regn.

Katten ville ut, men når jeg åpnet døra, snudde den på dørstokken og gikk inn igjen.

Altså en innedag.

 

Dere er kanskje lei av airfryertesting men det er ikke jeg serru, så jeg durer på.

Jeg kjøpte en hel masse glutenfritt mel når jeg trodde jeg skulle prøve omstartdiett med Nordstrand.

Vel, nå ombestemte jeg meg og kuttet ikke gluten.

Nå klager gubben over at skuffa med mel, er stappfull. (Ikke sant i det hele tatt, , han klager ikke, det er jeg som synes det, men høres bedre ut å skylde på han, siden det egentlig var unødvendig å kjøpe i utgangspunktet.)

Vel så googlet jeg da, rundstykker glutenfrie.

Jeg fant en oppskrift men der skulle de heve en time.

Med min travle hverdag, (ironi), hadde jeg ikke tid til det.

Jeg skulle ha frokost, kan du skjønne, og det NÅ.

Og der gikk det opp et lys. (Skjer i små, sjeldne øyeblikk)

Frosne rundstykker. Yes.

6 min 180 grader rett fra fryseren. Perfekt.

Mens det steker, smører jeg formen med formfett, rører sammen et egg og litt salt. (Ja, jeg gjør litt mer på de 6 minuttene også, men det er ikke alt dere trenger å vite noe om)

Rundstykke ferdig, inn med eggeformen, 3 minutt.

 

 

Vet dere, jeg tror jeg må være et geni.(ikke si noe om at jeg tror jeg har sett noe lignende på Instagram)

 

 

Fantastiske greier. Nydelig frokost med seilaks(halv pris, utgått dato, hvordan kan de forlange kr 76,- for et lite glass saltet fisk, der går grensen, halv pris eller ikke noe, jeg må spare til neste ferie)

Fantastisk frokost ja, med salat, fermenterte grønnsaker og spirer på toppen.

 

 

Men i det jeg går inn på leserommet med frokosten, må jeg innom et annet rom.(noen rom bør man ikke nevne med navn).

Da tenker jeg at nå når jeg først er her, da kan jeg dusje.

Det er rart men slike trivielle ting blir litt kjedelig når man går hjemme hver dag, men det er jo nødvendig.

Og er det nødvendig, da må barna lures litt, (barna er meg denne gang, men det skjønte du vel)

Så satt jeg her da nydusjet.

Da passet det med selfie.

Jeg ser jo disse selfiene med trutmunn(oj, det glemte jeg og gjett hvorfor)

Når jeg nå skulle se på leppene som lagde trutmunn, ble jeg så forskrekket at jeg glemte det.

Jeg så at jeg har skjegg.

Gubben har rett han.

Første gang han fikk låne et par briller, (han så ikke fergeruta, det var den gang den var i sånn såkalt paprformat, ukjent for de unge i dag, de vet ikke hva det er), ja da så han på meg og sa: Har du skjegg?

Sukk ja, jeg har det.

Her sitter jeg.

10 grader, regn, nydusjet med god frokost og skjegg.

Slik lager vi dagen fin

 

4 kommentarer
    1. Det får vel alle ? Håret i ansiktet oppdaget min sønn Jeg satt å kjørte , solen skinte også sa avkommet Mamma du har søren i meg ganske mye hår i ansiktet . Der og da ble han arveløs 😛 ha ha nei da , men vet du , jeg tar lang fart å dr–er i det . Ha en super dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg