Jeg er så vidt i gang, men bare så vidt


Det var overskyet i dag.

Men på formiddag var det såpass temperatur at vi kunne sitte ute.

Pus har meditasjonsstunden sin.

Tåka henger nedi fjellene. Og tungt ned i øynene.

Jeg har en bok jeg vil lese ut.

Tredje i en trilogi.

 

Ikke mye vettugt jeg har orket å gjøre.

Men toalettsaker har jeg sett over så de er klare.

Jeg har alltid med meg en mappe med diverse vi kan komme til å få bruk for.

Alt fra Ibux til plaster, til salver og sysaker.

Jeg har sjelden bruk for mye av det, men det skal være med.

Jeg la sammen klær så jeg fikk frem denne ene kofferten.

Bøkene kommer alltid først i kofferten.

Dette er det eneste som ble pakket foreløpig

 

En fin samling til meg og gubben.

Å pakke bøker til ferie er en glede som kun bokelskere forstår.

Det er så herlig å sitte ute og lese, når man er på ferie.

Sitte på balkongen, høyt oppe med god utsikt, varmt og godt og med noe godt i glasset.

Vi skal kun på to utflukter denne gangen, en lang og en kortere.

Utenom det skal vi bare på rusleturer, sitte på kafé og se på folkelivet.

Disse to skal i ryggsekken til reisen.

Rester til middag.

Kotelettgryten jeg lagde når vi hadde gjester, ble til suppe i dag.

Hadde i et par karbonader ekstra.

Nå har jeg begynt på denne kolossen her, 730 sider.

Jeg blir neppe ferdig før jeg drar, men det er den eneste tjukkasen denne måneden så greit å komme i gang.

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg