Jeg er ikke bestandig en god venn

 

Jeg er Ikke bestandig en god venn
Er du det?

Jeg er i mitt filosofiske hjørne.

Jeg tenker på det med vennskap.

Jeg er av de heldige som har mange gode venner.

Venner som jeg vet inne i hjertet mitt, vil ta meg i forsvar og støtte meg hvis noe går meg i mot.

Det er da jeg tenker på hvordan jeg selv er.

Og så svir det litt som en ørefik på kinnet når jeg innser at jeg kanskje ikke bestandig er en så god venn som jeg innbiller meg.

 

At jeg ikke kan stille opp og hjelpe bestandig, det godtar jeg.

Jeg har mine begrensninger.

Det er ikke der ørefiken kommer inn.

Den kommer når det er spørsmål om å godta alle som de er.

Det er nemlig mye vanskeligere enn vi tror.

Det å aldri tenke at noen burde gjort slik vi ville gjort det.

Burde tenkt slik vi ville tenkt.

Burde sagt eller ikke sagt, akkurat slik vi ville sagt det eller ikke sagt det.

Det å omfavne ulikhetene og være oppriktig glad i de.

Det å bestandig huske at vi er forskjellige individer.

Ulik oppvekst og påvirkning.

Hver våre sterke og svake egenskaper.

Vi skal ikke være like flink til alt.

Vi skal mestre og vi skal feile.

Og vi skal godta at slik er det.

Vi skal omfavne hverandre og være glad i hverandre og godta alle aspekter ved hverandre.

Jeg sier takk for at du er der kjære venn.

Jeg er glad i deg.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg