Ja vel, jeg innrømmer det

 

Ja vel, jeg innrømmer det.

Alle som kjenner meg vet at jeg ikke liker vinter, snø og kulde.

Jeg forstår at det er bra for alle skientusiaster og barna som vil leke i snøen.

 

 

Men liker det ikke.

Det er kaldt, -14 grader.

Men gubben er hjemme og fyrer i ovnen.

 

 


Og jeg må innrømme det var svært lyst og vakkert i dag.

Og se solen, vi har jo ikke sol lenger, men der er den.

Snart snur det mot lysere dager igjen.

 

 

Tutta og jeg er veldig fornøyd med å få mannen hjem, en hel uke.

Så er det bare 4 dager og han er hjemme på juleferie til nyttår.

Da er det 5 dager og fri igjen en uke.

Og vips er det vår.

 

 

 

Han hadde ikke før kommet innenfor dørene før arbeidslista ble fremlagt.

Ja, han bruker jo å stikke av, så best å legge frem arbeidsplan.

 

 

Først henge opp vintergardiner.

Ja, her har det vært sommergardiner til nå.

Det går ikke så fort i svingene her hos meg.

 

 

Jeg har bestilt rensemaskin til møblene, men ikke før neste helg.

Tenkte de kunne tørke, når han dro igjen.

Jeg er ikke på stua, når jeg er hjemme alene.

Kjelleren må varmes opp til gjestene kommer og det må ryddes så vi får vasket gulvene.

Rettere sagt, så robotrock får vasket gulv.

Jeg har ikke stort å bidra med for tiden, så bra med både menneskelig og robothjelp.

Og så skulle bordene fått et strøk olje igjen.

 

 

Hvis vi får tak i en furu, ville jeg gjerne få pyntet den også, neste helg, før han drar igjen.

Stakkars mann, slik er det å komme hjem.

Hvis jeg ikke er forsiktig, kan det hende han venter enda et år med å pensjonere seg.

Nei, jeg tror han ser frem til å slippe å jobbe ute 12 timer om dagen, en vinter til.

Da er det vel bedre å være hjemme med kjerringa, tross alt maset.

Neida, jeg maser ikke mye, jeg er så snill så.

 

I kveld skal vi på vennejulebord.

Det går på omgang og neste år er det vår tur.

I år skal jeg bare koke kålrotstappe og ha med rødkål og surkål.

Det er henteservice også, det er fine greier.

 

 

Jeg får vel ta på meg ei strømpebukse under kjolen i kveld kanskje.

14 kalde er vel over grensen for bare legger, også for meg.

Vi gleder oss.

I dag

3 kommentarer
    1. nei denne kulden kan jeg ikke tro mange liker ,nesten for kaldt å være ute på ski også ,12-hos oss i dag og det er kaldt.Her går mannen av med pensjon til jul og det ser jeg frem til ,tenker din mann ser frem til det også ,så får det være att han får en liten lapp i år :=)

    2. Jeg er heller ikke noe vintermenneske, og trives ikke når gradestokken kommer ned på det blå. Vi har det ikke like kaldt som dere, men det er -8,8C. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg