Ja, det sa hun. Men går det an?

Prøv å ikke planlegge

Bare være her og nå

Ja, det sa hun psykomotorisk fysioterapeut

 

Ojoj.

Det er jeg så lite god til.

Jeg gjør jo veldig lite

Hvis jeg ikke skal planlegge, er jeg redd jeg ikke får gjort noe som helst

 

Og det er jo der stresset kommer inn

Jeg stresser med det jeg ikke får gjort

Jeg blir sliten av å planlegge det som skal gjøres

Men hva har jeg igjen hvis jeg ikke har noe planlagt

 

Vil jeg miste verdien i hverdagen?

Har jeg ingenting?

Når jeg planlegger får jeg en følelse av å være aktiv

Men jeg er jo ikke aktiv

Så hva er da vitsen med å stresse med planlegging

 

Det er som om jeg innbiller meg at har jeg mye jeg skal, ja da har jeg et bedre liv

Men livet mitt er jo det samme

 

Sukk, de tankene

Jo jeg har en liste over hva jeg burde gjort

Men oppgaven min er å kjenne etter om jeg må mobilisere for å gjøre det

Hvordan kjennes kroppen min ut akkurat nå

Er det ok å bare sitte her?

Ja, nå slo jo den logiske hjernen inn, nå skriver du jo.

Da gjør jeg noe

 

Helledussan er det rart kroppens indre hopper.

Så mange tulletanker den må bearbeide

Og er jeg mindre verd om jeg fokuserer mindre på det som kommer fremover

Jeg bruker egentlig hjemme som et venterom

Der sitter jeg og venter på bussen til neste opplevelse

Men i og med at jeg vet at jeg må vente, kan jeg vel likegodt bare slappe av

Så jeg setter meg godt til rette her på venterommet.

Leser boken min og lar alt annet fyke forbi.

I dag

 

Hun her greier fint å ta det med ro😂😂

2 kommentarer
    1. Føler jeg skjønner de tankene dine. Ikke enkelt å nullstille seg sjøl. Men det er interessante øvelse og erfaringer. Slikt som en finner på veien… tanker er egentlig veldig bra, om en får dem til slik at de er til glede <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg