Hvor vil du være? Hva er målet?

 

Hvor vil du være? Hva er målet?

En venn skrev disse ordene og jeg ble inspirert

 

Er det slik vi driver oss fremover

Er det dette livet dreier seg om

Stadig skal vi forbedre oss

Og blir vi noengang fornøyd

Nei vi blir ikke det

Vi vil ha mer og mer

 

Kanskje er det ikke så ille, dette at vi vil videre

Det er bra å være sta, ha vilje

Det er drivkraften vår

Vi vil utvikle oss, lære mer

Bli den beste versjonen av oss selv

Men stopp litt nå, hva sier jeg nå

 

Jeg er jo allerede god nok akkurat som jeg er

Jeg skal ikke endre meg

Jeg skal være den jeg er

Men lære mer vil jeg

Likevel vil jeg ikke ha noe mål

Ikke noe avslutning

Målet er akkurat her og nå

Det som foregår i øyeblikkene

Vi lærer hver eneste dag

Noen ganger er det fantastisk

Andre ganger kan det være et sant helvete

Ofte kommer læringen på en svært ubehagelig måte

 

Vi må også huske å bruke det vi har lært

Det er ikke noe vits i å lære hvis vi ikke bruker det til noe

Kanskje er det nettopp det som er målet

Bruke det vi lærer?

Være tilstede i øyeblikkene

Være den vi er ment til å være

I dag

 

Takk til Merete Hallandvik som ofte legger ut ord som inspirerer meg.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg