Du og jeg, lik men ulik

 

 

Du og jeg, lik, men ulik

Å være venner er ikke bestandig så enkelt

Man har ulik bagasje man drar på

Det som for noen er en bagatell man kan blåse bort, kan for andre være tungt å høre

Noen er sensitive og tar inn andres følelser og ord,  mens andre tar inn kun det de ønsker og kaster resten

Man har ulike utfordringer og kan ha vansker med å forstå hverandre

Noen liker å gi gode råd, med et håp om å være til hjelp, mens andre ikke liker å få de

Noen temaer kan være såre for enkelte, mens andre ikke tenker over det

For når man er sammen, må alle få være seg selv

Og akkurat det er ikke så enkelt når man er ulik

Man kan ikke være konstant på tåhev og vokte hvert et ord man sier

For hva skjer da, jo da blir det oppkonstruert og uekte

Plutselig vil man da spille en rolle i et skuespill

Da slapper man ikke av lenger i andres selskap

 

Noen ganger finner man venner man føler man kan være helt seg selv sammen med

Med de vokser ikke på trær

Selv faller mye på plass i meg når jeg er på kurs på Arthur Findlay

Det er vel der jeg er mest den jeg egentlig er, inni meg

Ingen stiller krav til meg, men godtar meg som jeg er

Men hadde man møttes i en annen setting, kunne situasjonen blitt en annen

Situasjonen man er i, spiller også inn

Noen har venner som er helt annerledes på tomannshånd, enn når man er flere

Dagsformen spiller inn, om man er frisk eller syk.

Noen forandrer totalt adferd ved bruk av alkohol

 

Å greie å forstå hverandre bestandig, det er nesten umulig

Man må bare godta at man er forskjellig

Egentlig er det fint, for da kan en bare konsentrere seg om å være seg selv

Alle mennesker er jo ulike, mangfold er fint

Så får en være sammen med de, en føler en passer best sammen med

Det viktige er å la venner få være som de er

Ikke forvente at de skal endre seg, mer enn man ønsker at noen skal endre en selv.

Det er bestandig lettere å ønske seg hva andre skal si og gjøre, enn det å tenke på hva en selv gjør

Sånn er nok vi mennesker

Det er ihvertfall viktig å være sosial

Selv om det er i små porsjoner, gjør det godt for kropp og sjel

Nye impulser, energier, samarbeid, utveksling av ord og tanker

Takknemlig er jeg som har mange venner

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg