Da pakker jeg bort for denne gang

Nå legges dietten bort.

Nå er siste dag for denne gang kommet.

Bestefar og Lucas kommer vel til å friste med noen gode lukter fra kjøkkenet i dag også.

Men det kan jeg ikke bry meg om.

Fra i morgen spiser jeg normalt igjen.

Normalt er for meg variert hjemmelagd mat, lite sukker.

Jeg lever ikke på lavkarbo men spiser lite sukker.

Nå skal jeg ha pause fra diett til etter påske ihvertfall.

Får se om jeg finner en passende uke i mai.

Jeg vil prøve å få til tre ganger før ferien, ikke noe mer.

Slik ser dagen ut.

Igjen kutter jeg en rett og gjør litt endringer.

Litt eple til frokost og litt løk og kål i grønnsakssuppe, istedetfor en salat.

Jeg må endre litt slik at det passer meg.

Så lenge det ikke er mye, satser jeg på at det går fint.

 

10 varmegrader.

Tutta vil ut.

Det er nesten vår, for en nytelse.

Jo da, plutselig kan det snø massevis, men det får vi ta som det kommer.

Det er ikke mye snø.

Nedenfor der sola er, vil Steinelva etterhvert vise seg.

Det er vårt herligste vårtegn når det skjer.

 

Kjempefint vær for klestørk er det også.

Gubben har fått en skrivepult som Lucas gjerne ville ha.

Nå skal den pusses og males.

Han er flink pensjonisten til å finne på noe å gjøre.

I motsetning til kjerringa som sitter inne og glor.

Hun har begynt på ny lesemåned og fryder seg over det

Lesestabel mars 24, tema pocketbøker

Hvilke skal hun lese først og sist, skal tro.

Giftmakersen leste jeg ut på senga, den var gøy.

Jeg må skrive omtale av den.

Jeg har en til av samme forfatter i hylla, Londons åndelige selskap.

Så skal jeg lage oversikt over månedens leste.

Det er også tradisjon, den må ut den første i hver måned.

Jeg må finne på noe for å aktivisere meg selv.

Det er svært viktig når man må være mye i ro hjemme.

Denne får lov til å være første bok ut i mars.

Første bok i den nye serien til Karin Fossum.

Men det blir en stund før det blir lesetid.

Jeg skal holde meg unna stua i dag også.

Gutta kan få regjere alene.

Pølse og stappe blir det visst.

Tenåringen føler seg bedre sier han og det er bestemor glad for.

Hodepine borte, mindre hoste og bare litt sår hals.

Vi lager oss en fin dag.

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg