Da er den forsyne meg her igjen

Da er den forsyne meg her igjen.

Det er fredag igjen.

Ferdig med nok en to ukers periode og gubben går inn i fri igjen.

Jeg tar fri fra Lillasjel, ja ikke fra bloggen da, men bestillinger må man vente en uke på.

Det er nesten nifst hvordan dagene bare forsvinner.

 

 

Solen stiger på himmelen.

Nå går den nesten over. Den kommer igjen flere ganger.

Som vi alle vet, betyr det at vask av vinduer må inn på programmet.

Planen for denne uken, ble ikke fullført.

Jeg skulle lage salater og retter med bønner.

Bønner ja, huffa meg.

Jeg har et lager i skuffa.

Forrige helg prøvde jeg å koke de røde, men de ble aldri kokt så de ble kastet.

 

 

Denne uken gikk jeg løs på de hvite.

Det har ingen hensikt å ha skuffene fulle og ikke bruke de.

De ble brukbare, har kommet i fryseren.

Herr etter skal jeg bare kjøpe ferdig kokte.

Det er sukker i laken, men jeg får bare skylle de,

Når disse er spist, skal jeg koke små mungobønner.

Jeg har kjøpt store poser på Asia-butikk.

Men det ble ikke lagd mat med bønner denne uken.

Men jeg hadde chili con carne søndag og resten skal varmes i dag.

 

 

Disse kokebøkene skal jeg se igjennom i dag.

Uken som kommer, blir det litt utespising.

 

 

Middagene denne uken var basert på samme tema.

Kylling fra helga og ei pk skinke, lomper og tortilla.

Ja, dere vet, må brukes opp.

 

Mandag, rester fra lørdag.

Tirsdag: lompe med dip fra fredag, persille, vårløk, mango, paprika, tomat og skinke.

Tannpirker eller grillspyd, hvis ikke blåser osten av i airfryeren.

10 min, 200 grader.

 

 

Onsdag:
Her la jeg tortillas i bunnen, på et bakepapir.

Toppet med grønnsaker, skinke, salsa og ost.

10 minutt, 200 grader

 

Torsdag. Nesten det samme, men her er det rømme og peanøttsaus i bunnen og kylling.

Her skulle jeg ha bønner og mango, men det glemte jeg. Ikke hadde det blitt plass hellet.

Jeg spiste mango ved siden av istedetfor. Utfordringen er at når jeg er alene, spiser jeg alt i skål.

Jeg sitter ikke ved spisebordet.

Har du prøvd å spise fylt tortillalefse med ost, på fanget, kun med en gaffel?

Et godt råd er, ikke bikk på fatet, det har jeg prøvd.

For å si det sånn, er ikke klærne helt  ren etterpå.

 

 

Jeg leser to bøker for tiden.

En begynte jeg på i går kveld, er veldig fin.

Om en døv gutt, på 1800~tallet.

 

 

På dagtid skal jeg i gang med en krim.

Begge er Leseeksemplar.

Det blir mindre lest denne uken når gubben har fri.

Da er det tv fremfor lesing om kveldene.

 

 

Hun her er sur på meg. Se på det blikket.

Hun skriker og skriker og når jeg lurer på hva hun vil, da går hun til ovnen.

Jeg fyrer ikke sier jeg.

Fornærmet kryper hun inn under skapet på badet.

Derfra stakk hun hodet frem og skremte livet av ei som var på besøk.

Hun ante jo ikke at pus var der og pus ble nok nysgjerrig når det ikke var meg.

 

Og her er noen av ukas tilbakemeldinger på Lillasjelord.

Jeg blir så rørt og glad.

Tenk at jeg kan gjøre noe bra, her jeg sitter blant bokstablene mine.

 

Hei! Dette var sterke ord som traff og rørte meg. Eg er på gråten.😥 Eg skal lesa dei fleire gonger og prøva å følgja råda!🤞🤞🤞 Tusen❤ hjarteleg❤ takk ❤🙏

 

Tusen hjertelig takk ❤️ dette var spot on 🥰🥰 jeg fikk helt frysninger…

 

Jeg sitter her å gråter 😢😢😢

Tuusen hjertelig takk!!!
Dette var helt nydelig❤️

Sender deg en stor takk fra det dypeste av mitt hjerte❤️❤️❤️

 

Ta kontakt hvis du ønsker å få skrevet dine personlige ord.

Send en melding på Facebook eller sms 99467178


En fin dag blir det.

Og i kveld er det the Voice, blåmuggdip og potetgull, og litt godis.

Kos

Det er fredag

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Ja, hjelp som de dagene går. Du er jammen flink med maten. Bønner er jeg ikke så glad i heller, men kikerter er godt. Kos deg i kvelden. Her blir det også The Voice!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg