Celebrity Silhouette, dag 1,Miami, nov 22

Det er ikke vanskelig å se at man er i USA.

Mye trafikk, store biler, utrykningskjøretøy uler i ett.

Jeg tenker Guri malla hvor fredelig jeg har det hjemme hos meg.

Jeg hadde nok blitt gal skulle jeg bodd i en slik storby.

 

Skal alle biler være elektrisk?

Når?

Vel noen Teslaer var det her.

Nesten ikke en elbil å se.

 

 

Men vi skal heldigvis ut på sjøen.

Nyte solnedgangen fra dekk i kveld.

Det er ingen highway i de havnene vi skal.

 

På vei til skipet, ser vi at det bygges veier i luften i Miami.

 

For meg ser det ut til at det er bygd mange skyskrapere siden vi var her sist, men det kan være hukommelsen min som svikter.

 

Celebrity Silhouette venter på oss.

Innsjekk gikk radig. Det har skjedd en revolusjon med mange ting ombord.

Litt kø, som i sikkerhetskontroll på en flyplass. Men nå gjør vi det meste selv på nett. Vi har klar seapass og pass og svarer ja på at vi er frisk og vi er klar for ombordstigning etter å ha smilt pent på bildet.

 

Før måtte vi møte ved livbåten og der stod vi linet opp med liv-vester på og ble krysset av.

Nå ser vi video på tv og møter kun opp og blir krysset av. Det er obligatorisk og gjør vi det ikke, blir vi oppropt for loven sier alle passasjerer må ha deltatt.

 

Litt mindre lugar enn vi hadde på Edge i sommer, men stor, fin balkong.

 

 

Utsikten ved lunsjen klager vi ikke på.

 

 

Vi er ombord. Nå skal kofferten pakkes ut. Men først til en av våre favorittbarer,  cafe al bacio.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg