Celebrity Edge, Jan 24, New Zealand, dag 7, ombord

 

 

Det ble mange bilder i Christchurch.

Vi var ikke i land så mange timene. Det meste av tiden slapper vi av ombord.

Eller slapper av?

Jeg hadde med 20 bøker og er ikke ferdig med bok nummer 2 enda.

Skrivingen tar mye tid og så må jeg hvile litt.

Trenger ikke hårføner. Her er det hurtigtørking før middag.

 

 

Prøvesmaking av martinier tar tid. Denne var hot, med jalapeño.

 

Og glassene er jo så fulle.

 

Badet mitt er veldig fint.

 

Lugaren vår.

 

Lure lagringsplasser.

Noen klager over å ha fått mindre skapplass enn andre.

Noen sender ut snap til alle sine venner uten hovedpersonen vitende, en glupsk en sådan.

 

 

I går var bi i Christchurch og seilte ut under middagen. Man merker ikke at skipet er i bevegelse.

 

Vi fant ut det i går at vi vil spise på samme restaurant hver dag. Da vil vi etterhvert få vindusbord. Slik det er nå blir man plassert etter kapasitet.

Bedre å sitte ved vindu enn inne i rommet og der gjerne en av oss stirrer rett inn i veggen.

Vi valgte oss Cyprus. De har stort sett de samme rettene og vil en ha en av signaturrettene fra de andre restaurantene, er det bare å be om det.

 

Cured salmon, nam. Ja sitronen var dandert fint før jeg fikk tak i den.

 

Biff brochette smakte himmelsk godt.

 

Det gjorde også pasjonsfruktcurd. Nam.

Jeg ba om en kule mangosorbet i tillegg som jeg spiste sammen med den søtere desserten. Nam. Det skal jeg gjenta neste cruise.

I går kveld var jeg sliten etter bytur og vi gikk derfor tidlig på lugaren. Det er hardt program for en som bruker å hvile mye.

 

Sola skinte inn i senga til meg i dag, gjennom de skitne vinduene. Vanligvis ville de vasket vinduer, det gjorde de ihvertfall tidligere.

 

Endelig litt deiligere ute, men vind fortsatt. Grønn juice i dag med kål, celleri, eple, blant annet. Blir nok ikke gjentatt.

Yoghurt. Egg Benedicte med laks og nystekte croissant med jordbær.

Så fant vi ut at Rooftopgarden var den stilleste plassen når vi vil sitte ute.

De har måtte dekt over plantene siden de er i Australia og New Zealand.


Og så skjedde det to verdenspremierer, uten at vi visste om det.

 

De delte ut øretelefoner og jeg så gubben lyste opp. Silent disco? Men dessverre for han, men bra for meg, var det silent meditasjon. Deilig. Jeg så i programmet at det skulle være men hadde glemt det.

Og aldri hadde vi sittet her og sett kino men det var gøy. Morsom film. Selv om jeg prøvde å skrive blogg samtidig. Må bli ferdig så jeg har fri resten av dagen.

Venter på lunsj. Bare en restaurant åpen, men mat å få flere steder. Pluss oppe på buffeten. Continental. Jeg er ikke så glad i den restauranten av årsaker jeg egentlig ikke vet.

 

Nam

 

 

Turkey frittatta. Ganske kjedelig.

 

Pecanpai. Tja, ikke helt topp.


Oj, men nå var jeg for mett. Gubben måtte sjekke om det var fish & chips. Det var det ikke.

Skulle visst gått på buffet i dag.

Vi prøver å sitte bak på båten.

Nei, blåser for mye.

Jeg fikk lest ut boken min. Det er dans på programmet, men jeg tror jeg må ha en liten dubb.

Første dagen jeg ser det er folk som soler seg. Er nok lurere der nede.

 

Det er ei treningsøkt å gå fra bak i skipet til vår lugar. Først denne lange korridoren.

Så nesten hele denne.

 

Endelig ferdig med bok 2, bare 18 igjen. Nå skal jeg begynne på Cellisten. Den har gubben lest.

 

I går når vi dro i land, hadde mannskapet øvelse. Det har de ofte.

 

Nå har vi dette bordet fast hver kveld. Da slipper vi å vente, kam gå rett inn.

Geitostrull.

I dag hadde kjøkkenet indisk som ikke stod på menyen, så jeg takket ja til det. Det var godt.

Så avslutter vi kvelden med en hypnotisør. Det er litt morsomt.

Som hun som ikke greide å telle til 5. uansett hvordan hun prøvde, ble det 1,2,4,5,6.

Hun tellet fingre og kom aldri i mål.

Hun hører jo selv det er feil, men hjernen får ikke frem 3 tallet. 😂😂

Jeg har ikke sett dette innlegget under, men går ut fra at det er noe av det samme vi så.

 

Vil du på cruise, får du hjelp hos Tove Nord:

https://www.cruise-travel.no/contact

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg