Vi kommer ikke videre ved å skjule sannheten

 

Å forholde seg til virkeligheten er ikke bestandig så moro

Det er ikke noe kjekt å måtte være negativ

Når noen spør hvordan du har det

Og sannheten er at du har det ikke så bra

Da skal du ikke leke positiv og si jeg har det bare bra

Vi kommer ikke videre ved å skjule sannheten

 

Ja, vi skal være positiv

Det er klart vi skal være det

Men samtidig må vi være realistisk

Vi klarer ikke å tro på at ting går bedre, hvis vi ikke anerkjenner at noe er vondt

Uansett om det er fysisk smerte eller psykiske utfordringer

Vi må si det som det er

Få det ut i luften, snakke om det, anerkjenne hvordan det er og så kan en gå videre

 

Jeg tror på loven om tiltrekning

Jeg tror vi får mer av det vi fokuserer på

Ja, da skal vi vel lyve tror du og bare ha fokus på det som bra er

Nei, det er ikke sånn

Hvis du gjemmer på det som vondt er, er det nemlig det kroppen din fokuserer på

Det er det den føler inni deg

Hvis du har en reell bekymring vil ikke kroppen tro på deg hvis du lyver og sier at alt er ok

Hvis du er alvorlig syk, vil ikke kroppen din tro på deg hvis du lyver og sier du er frisk

Du må kunne forholde deg til det som sant er

Du må anerkjenne det som er

Når du har gjort det, kan du gå videre til å se for deg de gode løsningene

Men finn løsninger du klarer å tro på

Kan du ikke bli frisk, så ser for deg at du likevel kan bli litt bedre

Bedring er et fint positivt ord

Kan du ikke bli bedre, finn ut hvordan du kan gjøre livet ditt litt enklere med de begrensninger du har

Enklere er et fint positivt ord

 

For noen år siden, så jeg for meg at jeg var på fjelltur

Jeg så for meg at jeg satt og spiste nista mi ute i naturen

På den tiden var det ikke aktuelt med noe fjelltur for min kropp

Men en stund etterpå satt jeg ute på fjellet og drakk kaffe og spiste niste

Jeg hadde kjørt bil dit.

Drømmer kan nemlig bli oppfylt på en helt annen måte enn vi tror

 

Så anerkjenn hvor du er

Vær realistisk

Sett ord på hvordan din situasjon er

Du har lov til å klage når noe går deg imot

Du har lov til å si det som kan virke negativt

Når du så får tatt det ut av sekken din, blir den lettere å bære

Da kan du fylle på igjen med mot og styrke og fokus på det du ønsker deg

Gå ikke der og skjul sannheten

Kroppen din vet nemlig akkurat hvordan du har det

Den lurer du ikke

Husk at når du har fått ut det som vondt er, da leter du etter det som kan gi deg noe som er bedre

Grav deg ikke ned i det som er, men kast det ut og gå så videre

I dag

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, jeg er enig i veldig mye av dette. Jeg har blitt veldig selektiv med hensyn til HVEM jeg sier noe til. Om det er noen jeg ikke kjenner så godt som spør : “Hvordan står det til?” så sier jeg :”Jo, takk, bra!” Det er ingen hensikt i å øse ut det vonde til personer som ikke står meg nær. Tror heller ikke det er DET du mener her! Å legge skjul på det som er vondt, eller prøve å undertrykke det, blir noe helt annet. Og JA : Drømmer kan oppfylles på andre måter enn vi tror! 😀

    2. Ja, enig med det. Jeg begynte å skrive litt om nettopp dette med at det kommer an på hvem som spør, men så rotet jeg meg opp i så mange forklaringer og ord, så jeg fant ut det fikk bare stå sånn 🙂 karidansen:

    3. Ja, det er sant. Det er ikkje ka du sier, som er avgjørende for kordan du har det. Det er ditt fokus og dine indre følelser.
      Du kommer ingen vei, ved å glatte over virkeligheten. Negative følelser har du av en grunn. De forteller deg ka du bør ta tak i. Noe i livet er ikkje helt riktig. Men de trenger ikkje å bety noe negativt for framtiden. Men da må du ta tak i dem.
      Fint innlegg. 🙂

    4. Jeg er veldig enig med deg, men vet selv at jeg er en av dem som svarer “det går fint” når det ikke alltid stemmer.. vil ikke engste de rundt meg,samtidig som det hadde vært deilig og bare sagt ting som de er innimellom. Jeg tenker bestandig at det er en ting jeg kan endre på…men lettere sagt enn gjort <3

    5. Det kommer litt an på hvem som spør. Vi kan ikke øse ut over alle vi møter, men den vi må være mest ærlig med, er oss selv, for da først kan vi ta tak og bevege oss fremover til det positive………..tror jeg 🙂 margarites:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg