Tromsø – Øksfjord

 

Da forlater vi Tromsø.

I skrivende stund er vi på vei mellom to ferger.

Lyngsalpene og Olderdalen.

Litt geografi på veien.

Jeg kjenner at jeg egentlig liker ganske godt disse flytt-etappene.

Det er en sånn “ut på eventyr ” , vet ikke hva som venter, følelse.

Jeg er en person som liker det trygge og forutsigbare.

Jeg har aldri likt overraskelser.

De gir meg en følelse av ikke å ha kontroll.

Det er  ingen god følelse.

Jeg leste nettopp at det er typisk for de som er høysensitive.

Men nettopp derfor er det viktig å søke det å gjøre noe annerledes.

Å tørres å trå litt ut i det ukjente,

Gjør man ikke det, er det lett at man setter seg selv i bur

Hvis man aldri tør å prøve å fly, vil ikke vingene kunne brukes.

De vil visne hen.

Ta derfor mot til deg og ta et steg ut i det ukjente.

Ta små steg.

Små runder ut i friheten.

 Kjenne luften under vingene.

Rundene kan være så små at du føler du mestrer.

Nyt mestringsfølelsen.

Nyt det å være deg.

I dag


Snacks i Finnmark, tørrfisk og tørket reinkjøtt, namnam.

Eller hva med litt selspekk? Velvel, det var ikke alle som falt for det. Det smakte litt som fiskelever.

Det nærmer seg.


Solen dukket opp gjennom skyene og det rare er at solen lyste opp sjøen ikke langt fra Skognes.


Se hvordan sjøen lyser.


Øksfjordjøkelen, isbreen.


Øksfjord

Vi er fremme hos vår hjertegode familie. Takk <3

 

2 kommentarer
    1. Håper du fremdeles har en fin reise.
      Kanskje du har truffet en sjaman på din vei…?
      Kjenner meg veldig igjen i det å ville ha trygghet, forutsigbarhet, kontroll…
      Men har aldri tenkt på meg elv som høysensitiv…
      Fine bilder, en slags deilig ro følelse…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg