Tenner du et lys i mørket, da må mørket vike

 

Når man er spirituell, er man opptatt av lyset

Man vet inni seg at lyset vinner over mørket

Det er et tema som er ganske opplagt

Tenner du et lys i mørket, da må mørket vike

Hva når dette mørket er inni oss

Nå tenker jeg ikke på djevelen og ondskap

Jeg har ingen frykt for sånt

Jeg tror ikke på noe fordømmelse

Jeg tenker mer på fortettet energi, mørke energier

De trenger å få komme ut av kroppen vår

Når vi lærer oss selv å kjenne

Når vi lærer oss å bli glad i oss selv

Da er en del av jobben å tenke at lyset fyller kroppen vår’

Det høres sikkert helt sprøtt ut for de som ikke er sprituelle

Jeg har full forståelse for det

Hver og en må få tro på det en vil, men jeg tror det

Jeg tror at det lyse fortrenger det mørke, også i våre egne kropper

Det betyr ikke at vi går rundt og er blid som en sol hele dagen

Man skal ikke fortrenge det som ikke føles bra, da tetter vi bare til igjen

Vi må få det ut etterhvert og ikke dvele ved det

Kroppen sitter på svarene

Hodet lurer oss trill rundt

Det er en utfordring å skille mellom de to

Skille mellom hva som er innlærte tankemønstre og hva som er godt for kroppen

Det er ikke gjort over natten og mange ganger blir man lurt

Jeg spør kroppen min om alt for tiden

Hva skal til for at den skal bli friskere

Alt fra kosthold til behandlinger jeg trenger, til folk jeg skal snakke med, når skal jeg presse meg og når skal jeg hvile

Svarene daler ned foran meg

Jeg gir meg tid og kjenner godt etter om jeg lar meg lure

Av og til taler kroppen et tydelig språk

Av og til er den litt mer diffus, jeg får ikke et tydelig svar,så da prøver jeg meg frem forsiktig

 

Sakte men sikkert jobber vi oss fremover

Jeg jobber med å fylle den med gode energier

Gode energier har høyere frekvens enn de dårlige energiene

På den måten føler jeg inni meg at jeg putter inn de gode istedenfor de dårlige

Lyset overvinner mørket

Lyse og glade tanker gjør bedre enn triste og tunge og dumme tanker

Føler du deg nedstemt, se for deg noe som gjør deg glad, da blir kroppen gladere

Tror du det ikke sier du

Har du prøvd da, så du kan si at det ikke virker?

Jeg leste at later du som om du smiler, skjer det noe i hodet ditt, for det tror at du har det bra

Selve bevegelsen som det er i et smil, setter i gang prosesser i kroppen

Merkelige greier

Kroppen vår er en sammensatt greie

Jeg tviler ofte både på troen og kroppen, men da lar jeg det bero litt

Svarene kommer når vi bare stoler på at det blir riktig

Kanskje det er sånn med dette innlegget også

Jeg synes det flakker fra det ene til det andre, men vi gjør vel det i blant

Kanskje det er på den måten vi finner lyset i oss

Bildene som skulle være med, de dukket jo også opp

Det er viktig å stole på seg selv

Stole på hva som føles riktig, selv om det virker litt merkelig på en

I dag

 

 Du er dit eget smukke lys

Ingen kan tage dit lys fra dig

Du bestemmer

Så lad dit lys stråle

og skinne

hele vejen igennem

fra dit inderste

så varmen spreder sig i dig

til det ydre

så varmen udvider sine vinger

og du kan udfolde dig

og flyve som en stjerne

som det magiske lys du er

Du er dit eget smukke lys

Ingen kan tage dit lys fra dig

-Camillia Rosendal, 2013

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg