Det går opp, det går litt ned, det går opp igjen, det kalles å leve

Jeg lengter etter våren.

Om tre uker vil solen igjen titte inn.

Jeg lengter etter å sitte ute.

Selv om vi så langt har vært noenlunde heldig med vinteren.

Kun den forbaskede vinden.

Det ble to turer ut og gå og så ble det stopp igjen.

Heldigvis fikk jeg unna det jeg måtte gjøre etter nyttår, før kroppen protesterte igjen.

Ny infeksjon, ny 10 dagers pencillin.

Av og til blir jeg motløs, for hvordan skal man komme seg ut av stolen, når kroppen går i kjelleren når man forsøker.

Dessuten får jeg hypokondertendenser.

Jeg begynner å gruble på om det ligger noe mer alvorlig bak.

Å sitte alene hele dagen med 1000 nedbrytende tanker er ikke lurt.

Da er det hard jobb å snu tanker.

Denne gangen måtte jeg bruke tv.

Jeg ser vanligvis lite på tv, men denne uken var den god å ha.

Nå har jeg fått medisin og ser lyst på livet igjen.

Igjen er jeg takknemlig fordi jeg har noe som går over.

Og at jeg ikke er av de som har kroniske smerter.

Du kan bli slapp av denne pencillinkuren, sa legen.

Det gjør ikke noe, sa jeg, for det er jeg god på.

Fint å være god til noe også.

 

Så da sitter jeg her blant bokstablene mine.

Gubben er hjemme og fyrer i ovnen.

Middagsgjester som vil ha taco, får vi også i ettermiddag.

I kveld er det the voice, potetgull og dip.

Wow, for en fin dag det tegner til å bli.

Jeg er av de heldige ja.

Det er en god følelse.

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Livet kan sammenlignes med en berg og dalbane. Det er så viktig å ta vare på de fine stundene og ikke fokusere på all motgang vi har hatt i livet. Vi har stått han av, gang på gang. Jeg koser meg i min lille stue med levende lys og fin musikk mens jeg ser frem til vår og fuglekvitter. Ha en fin helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg