Noen dører er vonde å lukke

Noen dører er vonde å lukke

Sånn er det bare

Likevel er vi nødt til det innimellom

Reisen heter livet

Og ingen har sagt at veien hele tiden skal være bred

Eller at alle dører skal stå åpne

 

Det er vondt å innse at døren må lukkes også

Å komme dit, kan ta mange år og mange tunge tak

Det kan og være at man trenger litt hjelp

Hjelp til å se at det er på tide

På tide med  en endring

Vi liker jo ikke endringer vi mennesker

Vi vil   egentlig at alt er ved det gamle

Det er det som er tryggest

 

Men nå er døren lukket for min del

Ihvertfall denne døren

Men det fine er at jeg har en egenskap som  er god å ha

Etter å ha surmulet litt, blir jeg blid igjen

Jeg leter etter nye muligheter

Nye dører

Jeg har en vilje som aldri forlater meg

Ihvertfall ikke for mange dager

Da kommer optimismen krypende inn til meg

Den kvisker

Se fremover

Se den flotte døren der

Og der er en og der er en, og enda en

De er bare litt annerledes enn de du har gått gjennom før

Det betyr ikke at de er mindre fin

Kanskje det blir de fineste dørene du noengang har sett

Så  langt i livet

I dag

17 kommentarer

Siste innlegg