Vi mennesker er rare

 

For meg stod havet for en sammenheng
Helhet
Og upåvirkelighet kanskje
Havet tillot andre elementer å innvirke på det en kort stund, men det forble det samme
Jeg lengtet etter den formen for upåvirkelighet
Etter en følelse av å være hel
Etter å være sikker på at jeg kunne forbli meg selv uansett hva skjebnen hadde på lager
Være et helt menneske som bar med seg både alt jeg noen gang hadde vært og alt jeg hadde potensiale til å bli
Linda Olsson , Din godhet

 

 

 

Vi mennesker er rare

Vi ønsker oss endring, men likevel ønsker vi å være den samme

Merkelige greier

Vi er redde for å miste oss selv på et vis

Vi vil ha bakkekontakt, vi vil vite hvem vi er

De aller fleste blir tiltrukket av vann

Stille vann, elver, bekker ,hav

Hva er det som gjør at vi tiltrekkes vann

Er det det at kroppen vår består for det meste av , ja nettopp, vann

Nei, jeg tror ikke det

 

 

 

Vann har en beroligende kraft på de aller fleste av oss

Vi kan sitte og se utover vannet

Vi liker utsikten mot vannet

Ihvertfall alle oss som ikke har blitt skremt av ulykker med vann,for vann kan og være skremmende

Det kan ta liv

Det innehar mektige krefter

Kanskje nettopp derfor det er fasinerende også

Stille vann har sterke krefter

Ingen kan stå imot naturkreftene når de har bestemt seg for å gå til aksjon

Der hjelper det ikke å be om nåde

Den sterkeste vinner bestandig og de jordiske krefter er sterkere enn hva vi mennesker kan forestille oss

Det har mange fått merke på kroppen

 

 

Men vann er og blir fasinerende, ihvertfall for meg

Kanskje derfor jeg liker å reise på cruise

Sitte ute om kvelden i mørket og se ut på et stille hav

Det eneste lyset er fra månen og noen medseilende skip

Det er vakkert

Det er beroligende

Det gir ro i sjelen

 

 Havets upårkelighet skriver Linda Olsson i sin bok, min godhet

Kanskje det er det som er så fasinerende med havet, dets upåvirkelighet

Det å fortsette å være den samme uansett livets hendlelser

Det å endre seg ,men likvel være den samme

Vi er jo egentlig den samme om vi endrer oss

Målet er jo å endre oss til enda mer bli oss selv

Den vi er innerst inne i sjelen

Det er der vårt sanne jeg er

Det er når vi kommer til sjelens hav, vi er hjemme

Det er dit vi lengter

Det er der freden inni oss er

Inne i sjelen vår

Det er der vi vil være

I dag

 

Kan en frigjøre seg nok til å oppleve livet slik det virkelig arter seg

Inne i seg selv, som en del av det

Hvis en ikke kan det, blir man stående på startstreken til en dør

Roger Waters

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg