Graven, Monika N. Yndestad

Jeg gledet meg til å lese Graven av Monika N. Yndestad, men var også spent, for jeg har sett så mange har rost denne boken. Det er nemlig ofte at jeg er litt merkelig og ikke liker det andre skryter opp i skyene. Men jeg likte den svært godt. Jeg forstår at jeg også må lese de to første hun har gitt ut. Det er så kjekt når det kommer nye, norske krimforfattere som skriver spennende bøker.

Det er en sånn bok som du etterhvert ikke har lyst å legge fra deg. Du må ha litt mer og litt mer og du blir stadig mer forundret over hvordan alt henger sammen. For sytten år siden forsvant Pia og foreldrene har aldri gitt opp håpet om å finne henne. Hun var i kontakt med barnevernet før hun forsvant. Hun sa at hun ville ha et nytt hjem, men fortalte aldri hvorfor. Og så forsvinner plutselig en ny tenåringsjente etter at barnevernet har vært varslet om at noe foregår i hjemmet.

Journalist Alice Bratt er hovedpersonen i boken og hun sier det så bra på siste side: Vi ser det vi vil se.

Anbefales og jeg gleder meg til å lese de forrige og nye som kommer.

Bildet og tekst under bildet, er hentet fra Cappelen Damm, som også har sponset boken.

https://www.cappelendamm.no/_graven-monika-n-yndestad-9788202529260

For sytten år siden forsvant femten år gamle Pia Espeland. Men foreldrene har ikke gitt opp håpet om at hun fortsatt er i live. Før hun forsvant, oppsøkte Pia barnevernet. Hva som skjedde med Pia er fortsatt en ubesvart gåte. BA-journalisten Alice Bratt, som akkurat har vært gjennom et vanskelig samlivsbrudd, kommer over levningen av en kvinne. Det ser ut som noen har tent gravlys utenfor funnstedet. Kan det være den savnede Pias grav? Og hvem har visst om henne i alle disse årene?
 

4 kommentarer
    1. Ja, jeg får en del bøker som jeg kan anmelde fra noen av forlagene 🙂 Det er bra for jeg bruker å kjøpe mange i løpet av et år. Men det ble nå likevel kjøpt 10 under mammutsalget også 🙂 Jeg er nok bokshopoholiker. 🙂 Jeg er ikke i arbeid så jeg har mye tid å fylle. 🙂 Personlig Utvikling:

    2. Men om du leser mykje, da blir du jo smart etterkvart. Stemmer ikkje dette?
      Eg har også blitt ein som kjøper for mange bøker. Lett å la seg rive med. De ser bra ut i butikken, men så kommer det til tiden du skal lese de, og der svikter det for min del.

    3. Jeg er smart allerede, Hehe. Jeg har hele dagen, ingen jobb og god tid til både å skrive og lese 🙂 leser jeg, kobler jeg helt av fra tanker og hjernekapasitet og som du sier, i tillegg bra for hjernen. 🙂 Personlig Utvikling:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg