En gulrot kan brukes til mer enn å spises

Ja, nå er hun på ville veier igjen, tenker du vel

De gamle uttrykkene som ble mye brukt før, er på vei ut

Å gjøre noen en bjørnetjeneste, tror mange betyr å gjøre noen en stor tjeneste

Det betyr det jo ikke

Det betyr at man tror man gjør noen en tjeneste, men så er det ikke det likevel

Man lurer seg selv på et vis, man vil være snill, men det blir bare feil

 

Så var det det med gulroten

En gulrot å strekke seg etter

Det betyr at man ser for seg en belønning for å motivere seg selv

Etter nyttår faller jeg lett inn i en liten felle

Jeg blir litt motløs i hverdagen

Vanskelig å finne motivasjon 

Å gå hjemme hele dagen krever mye arbeid med tanker

Da er gulroten god å ha

Jeg er nemlig så sykt heldig at jeg har mye å glede meg til

 

I februar skal vi på hotellweekend, Scandic Seilet i Molde.Vi blir hentet med buss utenfor døra hjemme og får full bevertning fra fredag til søndag.Det blir deilig.


Photo: Øyvind Heen – www.fjords.com

Lørdagskvelden skal vi skal spise middag i kalkgruvene på Eide.

Bildene fra kalkgruvene er hentet fra facebooksiden til Bergtatt:


https://www.facebook.com/bergtattopplevelser/


 

Forestillingsfoto

14 dager etterpå skal jeg på Hege Skøyen, sammen med revygjengen. Kollaps i kulissene.

http://www.riksteatret.no/repertoar/kollaps-i-kulissene/


http://www.tui.no/feriereiser/spania/gran-canaria/playa-taurito/suite-princess/bilder-og-film/pc-000075171/#vinter-17-18

I mars er vi en vennegjeng som skal hit.


I juli er det cruise i Middelhavet igjen, 14 dager fra Southampton til Spania, Gibraltar og Frankrike

Og en uke etter at jeg kommer hjem derfra er det igjen Arthur Findlay College i England

http://lillasjel.blogg.no/1478695738_09112016.html

 

Du verden, snakk om å være priviligert

Jeg er svært takknemlig, for jeg har hatt mine år med dårlig råd og vet hvor tungt det kan være

Men det må ikke være kun de store tingene som inspirerer og motiverer.

Man må bruke det man har rundt seg, de tingene man gleder seg over


For meg kan det være en stabel med bøker som venter på å bli lest


Et vakkert bilde som får meg til å drømme. Husk at de bildene du lager i ditt hode, tror hjernen er virkelighet og nyter du synet, vil det skape gode reaksjoner for kroppen din.

Farger er viktige. Farge har energier. Lukk øynene og føl den eller de fargene du først tenker på. Kjenn hva de gjør med kroppen din.


Brød til heving gjør meg glad

Det gjør også nystekte knekkebrød

Jeg gleder meg over lyset som igjen er på vei til meg

Over solen som kryper nedover fjellene, om tre uker når den huset mitt.

En liten blomst kan glede meg stort. Bruk telefonen din eller kamera og ta masse bilder. Når du tar bilder, blir du oppmerksom på detaljene. Da legger du merke til små vakre ting som ellers ville gått deg hus forbi.I tillegg er det tankeflukt og hjelper deg å være akkurat i nuet. Man kan ikke tenke fremover samtidig som man tar et bilde. Da forsvinner alt annet litt og du får fred for tankene.

Jeg gleder meg så inderlig til våren.

Er du litt motløs og trenger inspirasjon, se deg rundt

Glede deg over små og store hendelser

Det gjør godt for kroppen din

I dag
 

 

 

10 kommentarer
    1. Du gode min, her var det jo en hel pakke med gulrøtter ser jeg! Ja, det er godt å ha noe å glede seg til i et nytt år. Det har jeg også, om det ikke akkurat er de store tingene. Jeg skal på konsert i operaen med sønnen til sommeren for eksemple. Gjett om jeg gleder meg til Mozart! Godt å ha gleder om det så bare er å få se en hestehov i våren. Kos deg i kvelden 🙂

    2. Å så mye kjekt å se frem til i år! Masse å glede seg over. Mine planer er ikke helt spikret enda, men det blir litt ferie midt i mai, og sommerferien går til Kroatia og Italia i år også. Ellers har jeg ingen store planer, men tenker det blir et innholdsrikt år likevel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg