På riktig vei

 

Jeg føler en fred inni meg

Jeg føler meg så på riktig vei

Jeg er så der jeg skal være

I alle år har jeg vandret alene

Annerledes i tankegang og væremåte

Uten å vite det har jeg fulgt en stemme inni meg, som leder meg frem

 

Små dytt i ryggen

Jeg tenker og handler uten å vite hvorfor 

Ingen av de jeg har hatt rundt meg tror på et liv etter døden 

Ikke jeg selv en gang 

Likevel har jeg tillat sansene å åpne opp

Ingen forstår hvorfor jeg bruker så mye tid med å skrive blogg

Og ikke kan de begripe at jeg tør å publisere offentlig mange av de sære innleggene jeg har

Mener jeg virkelig alt det rare jeg skriver 

All tiden jeg bruker til å ha samtaler

Samtaler med fremmede mennesker

De rister på hodet over engasjementet mitt

Hva skal det være godt for

Jeg har jo ikke forstått det selv heller

Likevel har jeg trasket videre

Jeg har snudd stein for stein

Noen har jeg plukket ut av ryggsekken min

Andre har jeg meislet og pusset på, så de er blitt mer håndterlige

Veldig mange har jeg knust og knuser fortsatt, til sand og lar de renne ut i havet

Jeg faller ned og kravler meg opp

Endret gamle inngrodde tankemønstre

Sett at jeg får det jeg fokuserer på

Er jeg redd for å kjøre bensintørt, ja da gjør jeg det, midt i en tunnel

Frykt for ikke å få start når jeg skal av ferga, to ganger blitt tauet av

http://lillasjel.blogg.no/1397161842_fryktls_fiasko.html

Av og til må jeg vises ting for at jeg skal forstå

 

Nå har jeg lært så mye

Nå manifesterer ønskene mine seg rasende fort

Det jeg ønsker og tror på går i oppfyllelse

Det er så viktig å ha rett fokus

Da blir vi medskapere til de gode tingene

Sender vi ut det som er surt, får vi ikke søtt tilbake, men dobbelt av det sure

Sender du ergrelse og sinne inn i konflikter, får du sjelden gode løsninger

Så ha fokus på det du vil ha

Er du i en konflikt, send gode tanker til den du er i konflikt med

Det er så viktig for din egen del

Det betyr ikke at du må bli venn med vedkommende, men du høster selv frukten av det du sender ut

Du får tilbake det du selv er inni deg

 

Så vær en modig liten bie

Surr rundt om i verden som deg selv

På jakt etter ny lærdom og utvikling

Ikke bry deg om at ingen tror på deg

Det spiller ingen rolle

Det er ikke deres jobb, det er din

Det er du er administrerende direktør fir deg selv

Det er du som skal finne din verdi

Verdien sitter inni deg

Du har gått et helt sett med kvalifikasjoner til å gjøre jobben med å være deg

Skap kjærlighet inni deg

Da har du nemlig gjort det du skal

Da er du en viktig bidragsyter til verden rundt deg

Selv summer jeg videre uten å vite hvor veien går

Jeg høster av det jeg har investert og det gleder meg og gir meg ro

Hva andre mener jeg skal gjøre eller hva de tror om meg, ja det får de bare styre med selv

Jeg fortsetter i jobben med å være meg

Den jobben trives jeg godt i

I dag

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg